Ons badkamerraam is met het raam dicht te doen stuk gegaan. (het glas zelf)
Na lang bellen heb ik de verhuurders toch vast gekregen en nu zeggen ze dat wij dit zelf moeten betalen.
Kan dit kloppen?
Vind ik wel wat kort door de bocht hoor!Met het raam dicht te doen ...u hebt een handeling gesteld waardoor glas brak.... lijkt mij duidelijk.
Of was er geen stopverf meer aan het raam of was de raamkader zo rot?
Hebt u een familiale verzekering en verzekering (huur)schade?
http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -179698-64" onclick="window.open(this.href);return false;
Glasbraak is bijna in 100% van de gevallen ten laste van de huurders, tenzij je kan bewijzen dat het raam zelf rot is.
In meer dan een decennium verhuur van meerdere panden ben ik tot op heden nog geen glasbraak tegengekomen (uitz. 1 inbraak), zelfs na geding, waar de verhuurder opdraait voor glasbraak.Art. 1754 BW. Herstellingen ten laste van de huurder, of geringe herstellingen tot onderhoud, waartoe, behoudens andersluidend beding, de huurder gehouden is, zijn die welke door het plaatselijk gebruik als zodanig beschouwd worden en, onder andere, de herstellingen :
Aan haarden, haardplaten, lijsten en mantels van schoorstenen;
Aan de bepleistering van de muren van appartementen en andere woonplaatsen, onderaan tot op een meter hoogte;
Aan vloerstenen en tegels van kamers, wanneer er slechts enkele gebroken zijn;
Aan ruiten, tenzij die gebroken zijn door hagel of andere buitengewone en door overmacht veroorzaakte voorvallen waarvoor de huurder niet aansprakelijk is;
Aan deuren, vensterramen, planken dienende tot afschutting of tot sluiting van winkels, hengsels, grendels en sloten.