Kan iemand mij zeggen hoe bindend een huurbelofte is?
Wij hebben een bezichtiging in een woning gehad, en moesten daarna een formulier invullen voor het immo-kantoor. Zij geven die door aan de eigenaar die zijn keuze maakt. Onderan dit papier staat eeen huurbelofte, door het in te leveren beloven wij dan het huis te nemen als wij daadwerkelijk gekozen worden.
Nu lijkt dat huis ons wel iets, maar we hebben dit weekend nog 2 andere bezichtigingen waarvan 1 ons ook erg aanspreekt. Het papier moet echter morgen ingeleverd zijn Hoe lang de eigenaar erover zal doen om een besluit te maken staat er niet op, en wist het immo-kantoor ook niet te zeggen. Ik kan enkel invullen per wanneer onze belofte vervalt. Ik vind dit nogal een eenzijdige en grote belofte na 5 minuten door een huis gewandeld te hebben. En moeten we nu wekenlang de huizenjacht stilleggen omdat de eigenaar er misschien een tijdje over gaat doen..
Is er iemand die me hier iets meer over kan vertellen? Het is niet zo dat ik mij onder die belofte weg wil wringen, maar ik vind het een beetje scheef en eenzijdig en als d?t huis niet krijgen heb ik misschien dat andere huis wat we zaterdag bekijken moeten laten schieten omdat ik al een huurbelofte heb lopen
Hoe bindend is dit, en is dit werkelijk zo ??nzijdig.