plaatsbeschrijving

sijalot
Topic Starter

plaatsbeschrijving

#1 , 12 jul 2012 15:04

Dag,

Ik wil even het volgende zeggen,na vier maand in een huurhuis te hebben gewoond kreeg ik de langverwachte plaatsbeschrijving.
Deze was heel oppervlakkig samengesteld--vb voordeur in merantihout met glas onmiddelijk inkomst woning,linkerkant chauffage en stopcontact.
na de twee bladzijden van de plaatsbeschrijving te hebben gelezen zijn wij overgegaan naar de gebreken die er aan het huis zijn.
Wij hebben die deze week aangetekend verstuurd en ook meteen laten weten dat we ons huurcontract opzeggen.
Het huurcontract was ook nog niet geregistreerd.
Op 11/7 kregen we een mail waarin stond dat het immokantoor die dag het huurcontract had laten registreren.
Maar wij hadden op 9/7 het aangetekend schrijven verstuurd.
De huisbaas wil niet meer rond de tafel zitten om al de gebreken uit te praten ,hij zegt wel dat ik er uit kan gaan wanneer ik wil.

Mijn vragen zijn nuhet volgende:
-ik heb denk ik nog recht op drie maanden huur dat ik daar mag wonen?
-moet ik nu nog huishuur betalen?
-kan de huisbaas mij nu uit het huis zetten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2012 15:08

Type contract?
Misschien deze brochure al eens lezen
http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -179698-64" onclick="window.open(this.href);return false;

sijalot
Topic Starter

#3 , 12 jul 2012 15:13

het was een contract van 1jaar

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jul 2012 15:19

Registratie speelt bij dit soort contracten geen rol.

sijalot
Topic Starter

#5 , 12 jul 2012 17:26

was een jaar en als we niks lieten weten ging het over naar drie jaar
maar weet er iemand raad op mijn vragen?

Fore

#6 , 12 jul 2012 18:17

contract van korte duur kan niet worden opgezegd, tenzij gespecificeerd in het contract (registratie maakt hier niets uit)
u bent verplicht huur te betalen totdat het contract afloopt, tenzij in overleg met de verhuurder voor genotsbederving een huurvermindering kan overeenkomen, zal u langs de vrederechter (VR) dienen te passeren.
De huisbaas kan u niet zomaar uit het huis zetten.

Alle informatie vindt u in deze brochure (zeker eens doornemen/ lezen !):
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Huren”