hallo allemaal,
ik heb een vraagje: wij hebben met 4 een huis gehuurd, het contract staat op onze 4 namen.. en volgens de nieuwe huurwet kan de waarborg ofwel op een huurwaarborg rekening gestort worden (max 2 maanden huur) ofwel via een bankwaarborg (max 3 maanden huur)...
In ons contract staat er dat wij kiezen voor de bankwaarborgoptie (dus max 3 maanden huur)...
We zijn daarvoor naar verschillende banken geweest en die kenden het nog niet die optie en sommige raden het ook af omdat het blijkbaar veel praktische problemen met zich meebrengt (alle vier ons loon laten toekomen bij die bank, maandelijkse afbetalingen , intresten en dergelijke...)!
Het is onze huisbaas vooral te doen om die 3 maanden waarborg, wij willen hem die 3 maanden waarborg wel geven maar hij wil dat op een wettelijke manier geregeld zien... dus via een huurwaarborg dachten wij maar nu is mijn vraag of dat nog wettelijk is.. omdat er in de wet staat dat de huurwaarborg max 2 maanden mag zijn? weet er iemand dat of weet iemand waar ik daar meer info kan over vragen?
En mijn vraag is ook , als er in het contract staat dat we voor optie bankwaarborg kiezen en dat contract is getekend.. mogen wij als huurder dan nog beslissen dat we voor optie huurwaarborg kiezen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten