Wij hebben vorig jaar een hurovereenkomst afgesloten met persoon X, het ging over een appartement gelegen in een industriezone.
Bij het veranderen van ons adres op het gemeentehuis komen wij te weten dat wij niet mogen ingeschreven worden daar het ging over en een ambachtelijke zone, we konden hier evenwel wonen mits we concierge zouden worden maar dan moesten we dit ook effectief kunnen bewijzen.
Wij dus naar de verhuurder mr X en die maakt gewoon een nieuw contract en veranderd ons in concierge en zet een beetje prullen op papier zoals de lichten uitdoen (maar dat kunnen we niet omdat we van de lokalen geen sleutels hebben.)
poorten toedoen (mag niet want er moeten dag en nacht voertuigen passeren) enz...
Wij hiermee naar het gemeentehuis maar die kennen de trucken ook dus dat pakte niet.
Dan heeft Mr X contact opgenomen met de gemeente en uiteindelijk hebben we een papier moeten ondertekenen dat we er maar 3 jaar (is genoeg) mogen inwonen met het risico eruit gezet te worden in die tijd.
Dus wij zijn concierge maar krijgen hier geen vergoedingen of kortingen voor (dus ik doe ook niks)
Wij betalen hier een vaste huurprijs met vaste kosten (water,elektriciteit en gas) en ieder jaar gingen we een afrekening krijgen.
We zijn 2 jaar verder en we hebben nog altijd geen eindafrekening gezien.
Dit kan ook niet daar wij geen eigen elektriciteitsmeter hebben, wel een gas en watermeter.
Nu stuurt die Mr X eindafrekeningen naar onze buren (allemaal zelfstandigen) en die mensen moeten allebei kadastraal inkomen betalen? is dit niet voor de verhuurder??? En zijn "facturen" zijn zelf gemaakt zonder gedetaileerde uitleg, mag dit zomaar?
Enfin we hebben juist telefoon gekregen om de eindafrekening van vorig jaar te gaan bezien bij hem maar ik vrees dat hij ons dus vanalles ga willen laten betalen zonder dat er effectief facturen of details van bestaan. wat kan hij ons laten betalen en wat niet?
Dan hebben wij van de bank zwart op wit een papier ontvangen dat zij na meermaals aandringen voor de paspoort van mr X de rekening van de huurwaarborg hebben opgezegd omdat hij dit niet in orde gezet heeft.
Dus wij hebben dat geld terug ontvangen-> kan hij hier nog iets aan doen?
Dan de laatste vraag: wij weten niet of hij het pand geregistreerd heeft en hebben daar ook nog geen bewijs van ontvangen of dergelijke, dus wat kunnen en mogen wij doen, kunnen wij zonder boe of bah vertrekken zonder dat hij iets kan doen?
sorry voor de lange uitleg maar zo weten jullie hoe de vork in de steel zit.