beste ,
mijn moeder had een aanvraag gedaan bj de sociale woningmaatschapij X in tervuren voor een sociale woning met een gelijkvloers .
de directie had ons laten weten dat er maar 1 appartement vrij sta op de fazantenlaan in zaventem wat niet waar was natuurlijk want er stonden er nog meer vrij .
mijn moeder heeft een klein pensioen en kon deze aanbieding niet weigeren omdat zij anders geen aanbieding meer zouw krijgen van elk zijn huis .
de directie had ons op voorhand laten weten dat mijn moeder na 2 jaar een andere aanvraag in mag dienen voor een andere sociale woning .
gisteren was de directeur bij ons langs geweest voor een gesprek voor mijn moeder haar gezondheid situatie .
mijn moeder huurt sinds januari 2011 een appartement op de fazantenlaan in Zaventem van de sociale woningmaatschapij in tervuren .
mijn moeder bijna 77 jaar heeft een pijnlijke knie blesure met splinters in haar knie . zij woont op hoogste verdiep waar geen lift aanwerzig .
de directie van elk zijn huis weet dat mijn moeder gezondheidsproblemen heeft , er staan in Zaventem geregeld sociale woningen vrij met een gelijkvloers met 2 kamers .
de directie wil daar niet op in gaan , nu laat hij mijn moeder weten dat zij na 2 jaar een aanvraag mag indienen voor een andere sociale woning in Zaventem , maar dat de kans heel klein is dat zij iets ga krijgen omdat er geen woningen vrij zijn .
wij laten de directie weten dat dit niet waar is omdat er wel regelmatig wonigen vrij te staan in de hazenlaan in zaventem , helaas worden die sociale woningen vrij snel verhuurd aan mensen van een andere cultuur . de huisarts van mijn moeder heeft 3 grote medische attesten afgeleverd aan elk zijn huis in tervuren . de directie wil op dat verzoek niet op in gaan .
nu stel ik mij de vraag of dit wel rechtvaardig is ?
mijn moeder is bijna 70 jaar en het apprtement sta bekend voor zijn getto en tal van zijn allochtonen problemen .
eerst laat de directie mijn moeder geloven dat zij na 2 jaar een andere sociale woning mag aanvragen en nadien laat hij weten dat er voor mijn moeder niets beschikbaar kan worden gesteld .
is dit wel rechtvaardig ?
zelfs onze advocate kan er niets aan doen .
kunnen wij in beroep gaan tegen elk zijn huis ?
met vriendelijke groeten
gorens