Hallo iedereen,
ik heb eens een vraagje ivm een appartement dat ik huur.
Sinds een maand heb ik een nieuwe bovenbuur, er zijn 5 appartementen in het gebouw.
Ik moet elke nacht rond 2u opstaan om te gaan werken, mijn bovenbuur vertrekt elke avond om 23u.
Nu draait meneer elke avond als hij weggaat de twee sasdeuren in de gang op slot, met veel lawaai tot gevolg (ik ben dan ongeveer in het midden van mijn nachtrust en word hier elke nacht wakker van). Ik weet dat ik geen gemakkelijke uren heb, maar ik krijg wel van alle medebewoners onder mijn voeten omdat ik om 2u30 's nachts de deuren moet opendoen om te kunnen vertrekken. Ik ben dus degene die geluidsoverlast veroorzaakt. Ik heb mijn buur hierover aangesproken, vriendelijk weliswaar, maar hij komt niet terug op zijn standpunt dat hij dit veiliger vindt. De eigenaar heb ik ook reeds gecontacteerd maar die deelt de mening van mijn bovenbuur. De sasdeuren vallen sowiso in een slot en je kan enkel van binnen naar buiten, dus ik begrijp niet waarom beide deuren nog eens extra op slot moeten worden gedraaid. Ook vind ik dit qua brandveiligheid niet goed, want als er iets gebeurt kan niemand op tijd buitengeraken. De andere mensen dreigen met politie als ik niet stiller ben als ik buitenga, maar ik woon hier nu twee jaar en voor de nieuwe hier kwam wonen had niemand last van mijn vroege vertrekuur. Als je de deuren moet opendraaien maakt dat inderdaad veel lawaai maar dat ligt aan die sloten, ik probeer zo stil mogelijk buiten te gaan. Er is mij zelfs gezegd dat ik dan maar van werk moet veranderen maar ik doe mijn job graag, ik wil dat niet. Ik ben een alleenstaande vrouw en heb enorm veel schrik van mijn bovenbuur, is een beer van een kerel en wil niet wijken van zijn standpunt. Ik ben het beu dat ik hier de dupe van ben en weet echt niet wat ik moet doen. Dit kan zo niet verder, ik wil geen politie op mijn dak, maar ik kan toch niet via mijn raam elke nacht naar buiten klauteren? Heeft er iemand hier een oplossing voor? bedankt