Probleem met KWH meter

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Probleem met KWH meter

#61 , 25 mar 2012 21:43

famgillen, 2 van je beste investeringen die je momenteel kan doen:
- nieuwe sloten op de voordeur
- je provider van internet goed betalen en telkens hier updates geven.

Doe zeker wat mava105 en Turaki zeggen. Hou alles goed bij én indien mogelijk scan je best alle bewijzen door/mail je foto's door naar je e-mail adres. Je weet nooit dat je huisbaas vanalles probeert te doen verdwijnen. Hij is blijkbaar gekend bij politie, anders onthouden ze zo'n brand 10 jaar na datum vaak niet.

Maak veel foto's, ook van het verdoezelen van die brand, kan belangrijk zijn voor de plaatsbeschrijving

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
famgillen
Topic Starter

#62 , 25 mar 2012 23:31

famgillen, 2 van je beste investeringen die je momenteel kan doen:
- nieuwe sloten op de voordeur
- je provider van internet goed betalen en telkens hier updates geven.

Doe zeker wat mava105 en Turaki zeggen. Hou alles goed bij én indien mogelijk scan je best alle bewijzen door/mail je foto's door naar je e-mail adres. Je weet nooit dat je huisbaas vanalles probeert te doen verdwijnen. Hij is blijkbaar gekend bij politie, anders onthouden ze zo'n brand 10 jaar na datum vaak niet.

Maak veel foto's, ook van het verdoezelen van die brand, kan belangrijk zijn voor de plaatsbeschrijving
Ik heb vanavond ook met de burgemeester er over gesproken en hij kan zich de brand nog heel goed herinneren. De vroegere burgemeester van 10 jaar terug heeft me verhuurder al toen op z'n vingers getikt omtrent de veiligheid in de woning en de huidige burgemeester was zeer verbaast toen ik het nieuws van de agent vertelde. De burgemeester komt dan morgen ook voorbij om te kijken of het zo is. Hij heeft me ook tips gegeven om contact op te nemen met het CAW mocht de woning straks onbewoonbaar verklaart worden. Maar als het echt zo erg is wil hij dat de verhuurder verbieden om een woning te laten verhuren.

Spannende tijd in ieder geval maar ik hou zeker jullie op de hoogte.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#63 , 25 mar 2012 23:38

U hebt nu zelfs vaststellingen van de politie....vraag hen ook een procedure op te starten.
Zij kunnen dat ook..... Zij stellen daarvoor een Administatieve Akte op die ze aan de gemeente toesturen.
In grote gemeente heeft men een stadsingenieur die voor de veiligheid instaat.
Vraag of deze ter plaatse kan komen. In grote steden kan die samen met een bestuurlijk officier onmiddellijk maatregelen treffen inzake de veiligheid van een pand.
Deze laten eveneens ineens de nutsvoorzieningen komen water, gas, elektriciteit en die geven eveneens een verslag.
Zonnepanelen op een dak.... heeft uw huisbaas een toelating van de gemeente? Ook ineens nagaan.

PS niet vergeten morgen uw brandverzekering en uw familiale verzekering te in kennis te stellen. Hopelijk heb je rechtsbijstand.

Reclame

JPV

#64 , 26 mar 2012 07:49

Zonnepanelen op een dak.... heeft uw huisbaas een toelating van de gemeente? Ook ineens nagaan.
voor privé-woningen is dit normaal gezien niet meer nodig (geen idee wat betreft boeren/industrie)

mava105

#65 , 26 mar 2012 11:42

Hij plaatst deze zonnepanelen zelf. Is hij hiervoor erkend?
Kan hij die dan aansluiten op het elektriciteitsnet?
Ik dacht dat die dan moesten geplaatst worden door een erkend installateur.

JPV

#66 , 26 mar 2012 11:54

sowieso moet electriciteitsnet gekeurd worden, er bestaan wel zelfbouwpaketten, dus blijkbaar is installatie door erkend installateur niet nodig (wel indien je de fiscale kortingen wenstte te ontvangen, bij m'n weten)

Franciscus

#67 , 26 mar 2012 12:10

Toelating hangt er vanaf.... plat dak .... is een constructie op het dak ... wel toelating nodig.
In bepaalde gebieden eveneens toelating nodig evenzo indien het een beschermd gebouw is... enz

JPV

#68 , 26 mar 2012 13:35

Vandaar de "normaal gezien" ;).

famgillen
Topic Starter

#69 , 31 mar 2012 13:11

Ik kom maar eens met een update.

Ik heb afgelopen week bezoek gehad van de burgemeester die ik had gebeld. De burgemeester had bericht van de politie gekregen vanwege de stand van de woning en de problemen met onze verhuurder.
Ik heb de burgemeester door me huis rond geleid. Hij schrok van de staat van de woning en ook hij maakt zich zorgen over de veiligheid van ons huis. Hij heeft meteen persoonlijk een elektromonteur opgebeld en hij vroeg of hij meteen een kijkje kwam nemen. Half uur later kwam de elektromonteur en ook hij ging door het huis heen. De elektromonteur heeft in verschillende stop contacten de spanning gemeten en die zijn niet goed. De elektromonteur heeft ook een kijkje in me stoppen kast gekeken. Ook daar zit het een en andere niet goed. De elektromonteur wilde graag een schema hebben van het hele huis. En de burgemeester is dat bij me verhuurder gaan vragen maar er bestaat geen plan van onze woning.De elektromonteur raad me aan om het bedrijf certigo in te schakelen die kunnen een plan maken van het huis maar ook alles door meten en controleren. En die komen dan ook volgende week voor bij.

Toen de burgemeester weg was kwam me verhuurder en hij vertelde mij dat hij niet op prijs stelde dat de burgemeester op bezoek kwam.

Maar een dag later gebeuren er rare dingen in twee dagen tijd is mijn koelkast mijn droger mijn koffiemachine mijn wasmachine en 1 computer plots stuk zodra ik die apparaten inschakel vliegt de stop er uit. Tevens ruiken we af en toe op verschillende plaatsen een brandgeur maar we kunnen het niet plaatsen waar het vandaan komt. Maar gebeurt ook wel eens dat we s,nachts wakker worden dat de stroom uit is. Mijn vrouw heeft ondertussen veel angst gekregen en ze denkt er over om samen met de kinderen weg te gaan en bij een vriendin te gaan slapen.

Weet iemand hoe ik dit proces kan bespoedigen ??
en of er een bedrijf is die meteen kunnen komen controleren??

JPV

#70 , 31 mar 2012 14:57

Vanuit bedrijven zoals BTV, Vincotte, ... etc kan er zeker vlug een keuring komen, maar of die juridisch bruikbaar is tegenover een derde om eventuele schade op iemand toe te wijzen, ben ik niet zeker.

http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... nismen.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Oude Belg

#71 , 31 mar 2012 16:21

Maar een dag later gebeuren er rare dingen in twee dagen tijd is mijn koelkast mijn droger mijn koffiemachine mijn wasmachine en 1 computer plots stuk zodra ik die apparaten inschakel vliegt de stop er uit.
Dat kan normaal niet. Koop een eenvoudig voltmetertje (zo eentje met twee handvatjes, waarvan een met lampjes om de stroomsterkte weer te geven) en kijk na wat het voltage op die stopcontacten is. Moet uiteraard 230V zijn. Misschien is een incompetent iemand met de boel aan het klooien gegaan, zodat er geen P+N maar P+P aangesloten is. Dan krijg je 400V, met de beschreven gevolgen. Metertje kost enkele euro's bij de Brico oid.
Afbeelding
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

famgillen
Topic Starter

#72 , 31 mar 2012 17:16

Maar een dag later gebeuren er rare dingen in twee dagen tijd is mijn koelkast mijn droger mijn koffiemachine mijn wasmachine en 1 computer plots stuk zodra ik die apparaten inschakel vliegt de stop er uit.
Dat kan normaal niet. Koop een eenvoudig voltmetertje (zo eentje met twee handvatjes, waarvan een met lampjes om de stroomsterkte weer te geven) en kijk na wat het voltage op die stopcontacten is. Moet uiteraard 230V zijn. Misschien is een incompetent iemand met de boel aan het klooien gegaan, zodat er geen P+N maar P+P aangesloten is. Dan krijg je 400V, met de beschreven gevolgen. Metertje kost enkele euro's bij de Brico oid.
Afbeelding
De elektromonteur die hier was heeft metingen gedaan daar kwamen verschillende waardes uit. 230 V maar er zijn stopcontacten waren 237V en 239V gemeten werden dat waren de stopcontacten waar die kapotte apparaten in zaten. 1 ding is zeker er klopt iets niet.

Franciscus

#73 , 31 mar 2012 17:48

Burgemeester komt langs ...vindt het erg ... maar stuurt de gemeentelijke veiligheidsingenieur/brandweer/milieu en bouwpolitie/ officier bestuurlijke politie NIET onmiddellijk ter plaatse ????
In grote steden wanneer door een of andere dienst een verwaarloosde woningwordt gesignaleerd/
wanneer een van volgende punten wordt waargenomen op meerdere plaatsen:
schimmel,elektrocutiegevaar ( loshangende draden, vergane mantels enz ), CO en brandgevaar ( slechte verbindingen waterkoppelingen ipv gaskoppelingen, schouwbuizen die fout in elkaar zitten, hygiëne ( afvoer water en toilet), stabiliteit ( denk hier aan houtworm in balken die dragend zijn, trap, muren uitgebroken, onderschoring kelder, enz)
Er zijn meerdere wetgevingen van toepassing inzonder art 433 decies SW, Vlaams woondecreet, wetgeving stedebouw en ruimtelijke ordening, en de gemeentelijke bouwcode ...
in Antwerpen Hfst XII art 74.
U kan altijd voor info ook eens contact opnemen met de dienst leeefmilieu van de politie aldaar cel /team 'krotop'
tel 03/690.09.50

famgillen
Topic Starter

#74 , 31 mar 2012 22:05

Burgemeester komt langs ...vindt het erg ... maar stuurt de gemeentelijke veiligheidsingenieur/brandweer/milieu en bouwpolitie/ officier bestuurlijke politie NIET onmiddellijk ter plaatse ????
In grote steden wanneer door een of andere dienst een verwaarloosde woningwordt gesignaleerd/
wanneer een van volgende punten wordt waargenomen op meerdere plaatsen:
schimmel,elektrocutiegevaar ( loshangende draden, vergane mantels enz ), CO en brandgevaar ( slechte verbindingen waterkoppelingen ipv gaskoppelingen, schouwbuizen die fout in elkaar zitten, hygiëne ( afvoer water en toilet), stabiliteit ( denk hier aan houtworm in balken die dragend zijn, trap, muren uitgebroken, onderschoring kelder, enz)
Er zijn meerdere wetgevingen van toepassing inzonder art 433 decies SW, Vlaams woondecreet, wetgeving stedebouw en ruimtelijke ordening, en de gemeentelijke bouwcode ...
in Antwerpen Hfst XII art 74.
U kan altijd voor info ook eens contact opnemen met de dienst leeefmilieu van de politie aldaar cel /team 'krotop'
tel 03/690.09.50
De burgemeester heeft wel gezegd dat hij contact op gaat nemen met de brandweer. Schijnbaar moet het aangevraagd worden.
Maar goed stel de woning word onbewoonbaar verklaard. ik heb al contact gezocht met het OCMW maar er zijn geen nood woningen beschikbaar. Natuurlijk zal me verhuurder de mogelijkheid krijgen om de problemen aan te pakken maar zoals ik het gehoord heb gaat me verhuurder heel wat geld kosten.

Geduldig Zieltje

#75 , 31 mar 2012 22:08

Contacteer de dienstchef van de brandweer ivm die brandgeur, leg hem ook uit wat er gaande is. Indien hij na controle brandgevaar constateert zal hij jullie wel meteen vragen om de woning te verlaten maar dat kan de procedure sneller op gang brengen.

Zie bij het CAW of zij jullie geen opvang kunnen bieden.
Check de informatie van je bronnen na voor je iets toepast.

Terug naar “Huren”