Ik heb vanavond ook met de burgemeester er over gesproken en hij kan zich de brand nog heel goed herinneren. De vroegere burgemeester van 10 jaar terug heeft me verhuurder al toen op z'n vingers getikt omtrent de veiligheid in de woning en de huidige burgemeester was zeer verbaast toen ik het nieuws van de agent vertelde. De burgemeester komt dan morgen ook voorbij om te kijken of het zo is. Hij heeft me ook tips gegeven om contact op te nemen met het CAW mocht de woning straks onbewoonbaar verklaart worden. Maar als het echt zo erg is wil hij dat de verhuurder verbieden om een woning te laten verhuren.famgillen, 2 van je beste investeringen die je momenteel kan doen:
- nieuwe sloten op de voordeur
- je provider van internet goed betalen en telkens hier updates geven.
Doe zeker wat mava105 en Turaki zeggen. Hou alles goed bij én indien mogelijk scan je best alle bewijzen door/mail je foto's door naar je e-mail adres. Je weet nooit dat je huisbaas vanalles probeert te doen verdwijnen. Hij is blijkbaar gekend bij politie, anders onthouden ze zo'n brand 10 jaar na datum vaak niet.
Maak veel foto's, ook van het verdoezelen van die brand, kan belangrijk zijn voor de plaatsbeschrijving
Dat kan normaal niet. Koop een eenvoudig voltmetertje (zo eentje met twee handvatjes, waarvan een met lampjes om de stroomsterkte weer te geven) en kijk na wat het voltage op die stopcontacten is. Moet uiteraard 230V zijn. Misschien is een incompetent iemand met de boel aan het klooien gegaan, zodat er geen P+N maar P+P aangesloten is. Dan krijg je 400V, met de beschreven gevolgen. Metertje kost enkele euro's bij de Brico oid.Maar een dag later gebeuren er rare dingen in twee dagen tijd is mijn koelkast mijn droger mijn koffiemachine mijn wasmachine en 1 computer plots stuk zodra ik die apparaten inschakel vliegt de stop er uit.
De elektromonteur die hier was heeft metingen gedaan daar kwamen verschillende waardes uit. 230 V maar er zijn stopcontacten waren 237V en 239V gemeten werden dat waren de stopcontacten waar die kapotte apparaten in zaten. 1 ding is zeker er klopt iets niet.Dat kan normaal niet. Koop een eenvoudig voltmetertje (zo eentje met twee handvatjes, waarvan een met lampjes om de stroomsterkte weer te geven) en kijk na wat het voltage op die stopcontacten is. Moet uiteraard 230V zijn. Misschien is een incompetent iemand met de boel aan het klooien gegaan, zodat er geen P+N maar P+P aangesloten is. Dan krijg je 400V, met de beschreven gevolgen. Metertje kost enkele euro's bij de Brico oid.Maar een dag later gebeuren er rare dingen in twee dagen tijd is mijn koelkast mijn droger mijn koffiemachine mijn wasmachine en 1 computer plots stuk zodra ik die apparaten inschakel vliegt de stop er uit.
De burgemeester heeft wel gezegd dat hij contact op gaat nemen met de brandweer. Schijnbaar moet het aangevraagd worden.Burgemeester komt langs ...vindt het erg ... maar stuurt de gemeentelijke veiligheidsingenieur/brandweer/milieu en bouwpolitie/ officier bestuurlijke politie NIET onmiddellijk ter plaatse ????
In grote steden wanneer door een of andere dienst een verwaarloosde woningwordt gesignaleerd/
wanneer een van volgende punten wordt waargenomen op meerdere plaatsen:
schimmel,elektrocutiegevaar ( loshangende draden, vergane mantels enz ), CO en brandgevaar ( slechte verbindingen waterkoppelingen ipv gaskoppelingen, schouwbuizen die fout in elkaar zitten, hygiëne ( afvoer water en toilet), stabiliteit ( denk hier aan houtworm in balken die dragend zijn, trap, muren uitgebroken, onderschoring kelder, enz)
Er zijn meerdere wetgevingen van toepassing inzonder art 433 decies SW, Vlaams woondecreet, wetgeving stedebouw en ruimtelijke ordening, en de gemeentelijke bouwcode ...
in Antwerpen Hfst XII art 74.
U kan altijd voor info ook eens contact opnemen met de dienst leeefmilieu van de politie aldaar cel /team 'krotop'
tel 03/690.09.50