Loodgieter heeft onderhoud gedaan maar....

steve&saskia

Re: Loodgieter heeft onderhoud gedaan maar....

#16 , 10 mar 2012 09:05

Hoi Alain,

Ikzelf ben ook erkend loodgieter en als wij een toestel afkeuren dan nog moet er een attest geschreven worden. Ik zie dat het een franstalige loodgieter is. Komt hij dan uit het nog nederlands talig gebied uit het Brusselse of uit het Waalse gebied?? Je moet weten dat ik ook geen toestellen mag reinigen in Brussel en Wallonie omdat we daar dan een aanvraag moeten voor indiennen. Misschien mag hij bij jullie niet komen en wil hij daarom geen attest schrijven. Als je zijn naam weet dan moet je hem in de volgende lijst terug vinden, anders is het geen erkend instalateur. ( klik bij gasvormige brandstof op de link en download de PDF. Klik dan bovenaan op het verrekijkertje en rechts kan je dan zijn naam ingeven. Klik op zoeken en dan moet zijn naam in de lijst staan met zijn GV nr en de datum hoe lang zijn GV nr nog geldig is.

http://www.lne.be/campagnes/centrale-ve ... htslijsten" onclick="window.open(this.href);return false;

M.v.g

Steve
Voor je iets doet, vraag raad aan mensen die het weten. Dit bespaart u en mensen rondom u veel miserie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alain_vdb
Topic Starter

#17 , 13 mar 2012 07:58

Hoi Alain,

Ikzelf ben ook erkend loodgieter en als wij een toestel afkeuren dan nog moet er een attest geschreven worden. Ik zie dat het een franstalige loodgieter is. Komt hij dan uit het nog nederlands talig gebied uit het Brusselse of uit het Waalse gebied?? Je moet weten dat ik ook geen toestellen mag reinigen in Brussel en Wallonie omdat we daar dan een aanvraag moeten voor indiennen. Misschien mag hij bij jullie niet komen en wil hij daarom geen attest schrijven. Als je zijn naam weet dan moet je hem in de volgende lijst terug vinden, anders is het geen erkend instalateur. ( klik bij gasvormige brandstof op de link en download de PDF. Klik dan bovenaan op het verrekijkertje en rechts kan je dan zijn naam ingeven. Klik op zoeken en dan moet zijn naam in de lijst staan met zijn GV nr en de datum hoe lang zijn GV nr nog geldig is.

http://www.lne.be/campagnes/centrale-ve ... htslijsten" onclick="window.open(this.href);return false;

M.v.g

Steve
Ik ben ook te weten gekomen dat gaskachels en elektrische boilers zijn niet verplicht om te laten keuren, is dat nu zo? op mijn factuur staat er ook op dat er is een onderhoud gebeurde van gaskachels en elek. boilers,
Mvg.

steve&saskia

#18 , 15 mar 2012 07:21

Als dergelijke toestellen aanwezig zijn worden die ook altijd nagezien en eventueel gereinigd. Een elektrische boiler zal ontkalkt worden en de gaskachels zullen ook gereinigd worden. Ook de schoorsteen moet gereinigd worden van deze toestellen. Dit zijn gevaarlijke toestellen want die kunnen voor Co2 vorming in de woonkamer zorgen als de schoorsteen niet voldoende trekt of als de verbranding niet juist is. Normaal moet in de woonkamer waar die toestellen staan een verluchting voorzien zijn( die niet afsluitbaar is) van 150 cm². Meestal staat er in het huurcontract dat deze toestellen jaarlijks of 2 jaarlijks moeten nagezien worden en natuurlijk ook als je het huis verlaat.

M.v.g.

Steve
Voor je iets doet, vraag raad aan mensen die het weten. Dit bespaart u en mensen rondom u veel miserie.

Reclame

Terug naar “Huren”