#4 , 03 mar 2012 10:34
ik had in september aan een firma gevraagd om mijn schouw te komen kuisen en mijn brander na te kijken omdat die haperde en lekte.
Technieker komt langs, fikst de brander op zodat die niet meer hapert, schouw is niet nagekeken en de lek was ook niet nagekeken.
Daar het juist in september een warme periode was had de brander niet gedraaid, koude periode komt aan en ja de lek is er dus nog steeds, ik contacteer weer de firma om dit te vermelden. Op 6 december zouden ze iemand langssturen, die persoon viel ziek, dus werd het 22 december, die namiddag belt mijn vader me op: je brander werkt niet meer, technieker zegt dat dit door lek komt en (nu komt het) de verzekering dekt dit wel! Wel raar want die ochtend brandde de cv in huis heel goed, ik had alleen die lek aan de brander.
Ok, juist voor de feestdagen en koude periode, ik bel de verzekering op met die gegevens van de technieker, ok zegt verzekering, de kapotte brander moet aanwezig blijven voor de expert. Ok, voor mij geen probleem.
De firma mag dus mij een gereviseerde of een nieuwe brander steken.
27 december: technieker staat er met een nieuwe brander, ojee die past er niet op, oude brander wordt meegenomen naar firma voor een volledig nazicht, ok
Dan komt er een stille periode niemand laat iets weten, ik zit zonder cv, geen nieuwe brander, geen oude brander, firma zwijgt.
Ik heb 26 dagen in de kou moeten zitten, ik heb op de duur de verzekering gevraagd wat ik moest doen, die vonden dat ook zo raar, ik heb iemand anders laten komen en die stak op een halve dag een volledige nieuwe brander, ik had diezelfde dag terug verwarming. Deze mensen hebben me echt uit de nood gered! Al goed dat ik in huis nog een houtkacheltje had staan om mijn living en keuken te verwarmen in die 26 dagen.
De andere firma geeft na mijn boos telefoontje de brander terug en een rekening voor de werken van de tehnieker aan mijn brander, volgens mij heeft die technieker iets gedaan aan mijn brander dat die stuk is gegaan, hij belde constant naar z'n baas om te vragen wat hij moest doen.
Achteraf na de expert van de verzekering is komen kijken, blijkt dat de verzekering dit toch niet dekt, want het was een mechanisch defect en geen kortsluiting. De brander was geïnstalleerd in 2007 en viel dus ook niet meer onder garantie zogezegd.
Leuk hé en dan moet je de profesionele mensen geloven!!!! Dat heeft me een bom geld gekost dat niet nodig was geweest en ik heb 1 maand in de kou gezeten door die profesionelen!!!!
Nu in de toekomst als er iemand nog iets komt nazien, geloof je die niet meer!!!!