aangetekende ruzie...

Gepluimde huurder
Topic Starter

aangetekende ruzie...

#1 , 05 jun 2007 11:03

Mijn aangetekende brief...

Staving kosten en lasten

Geachte,
onlangs ontving ik van u een afrekening van de kosten en lasten voor het appartement wat ik van u huur.

Ik weis u erop dat artikel 1728ter ?1 van het burgelijk wetboek bepaald dat de kosten en lasten die de huurder word aangerekend, aan de werkelijkheid moeten beantwoorden en dat deze afzonderlijke rekening moeten worden opgegeven.

op verzoek van de huurder moeten ze gestaafd zijn met de nodige stukken ter verantwoording.

Ik verzoek u daarom mij de bewijsstukken (fotokopieeen) van de voorgelegde rekening te willen bezorgen

tot zolang zal ik wachten met de betaling van deze rekening, wat uiteraard niet kan worden beschouwd als een weigering om de kosten te betalen die contractueel en/ of wettelijk de mijnen lasten kunnen worden gelegd.

Hoogachtend....

Dit was zijn reactie,

Geachte,

Uw schrijven van 31.05.07 naam en naam.(naam verwijderd ivm privatie)
ik stel vast dat dit schrijven , naamloos, geschreven is door derden zonder rekening te houden met de algemene bepalingen van de huurovereenkomst, enkel door u ondertekend en gedateerd

Het wahten van betalen vind ik ten zeerste ongepast en zal mij verplichten, na 15.06.07, via een gerechtsdeurwaarder, te vorderen.

Ik vermoed dat alles berust op een wraakactie op rekeninguitreksels, huuropzeggingen, geburentwist enz.

Op de kostenrekening van 31.01.07, betaalbaar na 14 dagen, kwam geen reactie. daarom heb ik me na 3 maanden ontdaan van de stukken. De rekening van Caloribel en de opname van de meters door u ondertekend zijn in uw bezit.

Voor het dienstjaar 2007 zijn alle stukken aanwezig en zullen , mits betaling van de administratie kosten worden toegevoegt aan de volgende kosten rekening.

Ik houd er aan, als verhuurder, aan mijn verplichtingen te voldoen en verwacht van u het zelfde

aanplakbrieven en fietsen in de gemeenschappelijke lokalen zijn niet toegelaten.

Het gebruik van der niet gehuurder koer, volledig dienstig als bevoorading van de frituur en de stookolie leverancier word eveneens gebruikt als autostalplaats, wat problemen met zich mee brengt, niet tegengestaan dat aan u door ons een garage ter beschikking word gesteld.

de huurovereenkomst van 25.08.05 voor de duur van 5 jaar (5 is met potlood veranderd naar 3) , die ingaat op 1.10.05 en eindigt op 30.9.08 zal niet weerhouden tot verlenging. de opzegperiode zal u later wettelijk worden gemeld.

Gezien mijn ouderdom en gezondheidstoestand is dit mijn laatste schrijven voor deze zaak. Bij verdere tergingen, betwistingen en wanbetaling doe ik een beroep, voor dit dosier op een advocaat.

Met vriendelijke groet,

(naam verwijderd ivm privatie)

-------------------------------------------------------------------------------

de garage geeft een wit poeder af die de lak van de auto beschadigt!
en op de brief van 31.01.07 (ontvangen 05.02.07) is wel degelijk binnen 3 maanden een schrijven op gekomen en daar heeft een andere huurder een reactie op gehad.

Die huurder heeft inmiddels zijn 2de opzeg te pakken, eerste instantie voor kleinkind (2de graat) maar toen er bewijs gevraagt werd is dit veranderd naar zonder reden opzeg 6 maanden zonder vergeoeding (kan niet! einde 6 jarige periode dus opzeg verschuldigt!)

De eigenaar van de frituur heeft tevens van hem te horen gekregen dat de achter deur alleen maar een nooduitgang is en dus geen gebruik er van mag maken voor de leverancier....

pff word hier moe van... het enige wat ik vraag is een bewijs wat er in 2006 aan mazout geleverd is omdat het bedrag van caloribel daar op berekend word en hij aan hun niet maar aan ons wel wettelijk gezien verantwoording verschuldigt is.

groetjes....

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”