Beste juridische experts,
ik zit met een probleem waar ik niet direct raad mee weet: ik huur een appartement, waarbij in het hele gebouw g??n aparte watertellers aanwezig zijn. De kosten voor waterverbruik worden dus verdeeld op basis van quotiteiten (niet van werkelijk verbruik).
Tot nu toe is er eigenlijk nooit een echt probleem geweest (afrekening viel relatief mee; of toch genoeg om er me niet al te druk over te maken), totdat ik de afrekening van afgelopen jaar onder ogen kreeg: bijna ? 560,- enkel aan waterverbruik!
Nu ben ik overdag aan het werk, en daarnaast geen 7 dagen (avonden) per week thuis. Onmogelijk dus, dat dit bedrag ook maar in de buurt komt van mijn werkelijk verbruik, maar omdat de verdeling op basis van quotiteiten gebeurd, zit ik er nu wel mee.
Mijn vraag: kan ik hier ook maar ?ets tegen beginnen? - Ik heb al een protestbrief geschreven met daarbij een vraag om uitleg naar het makelaarskantoor via waar ik het appartement huur, maar de reactie was simpel: afrekening gebeurt op basis van quotiteiten; die zijn vastgelegd en zullen nooit veranderen.
'Tis een erg frustrerende situatie, mede omdat ik weet dat ik op deze manier gewoon "de buren" aan het "sponsoren" ben.
Overigens: ik heb mijn huurcontract erop nagelezen: er staat over deze wijze van afrekenen helemaal niets in vermeld. Aan de andere kant betaal ik ze al een 3-tal jaar op deze manier, en is d?t misschien al een teken van "acceptatie" (?).
In ieder geval alvast bedankt voor wat hulp, wie 'm geven kan...
Martijn