Opzeg

Tomski
Topic Starter

Opzeg

#1 , 17 mei 2007 20:56

situatieschets

een tijdje geleden besliste ik van mijn huis te verkopen om aan mijn bouw te kunnen beginnen, deze zou klaar zijn voorjaar 2008 (staalbouw, prefab), hierdoor was ik genoodzaakt van te gaan huren.

Ik had enkele maanden geleden een huurappartementje genomen in een gebouw dat zomer 2008 onteigend wordt om de straat te verbreden, op dat moment voor mij de ideale oplossing, ik moest geen waarborg betalen en ik mocht er uit wanneer ik wou zonder opzeg wanneer mijn woning klaar was

nu is de woning met vertraging (duurder dan verwacht) en ga het dus een jaartje of 2 moeten uitstellen. Nu doet zich de kans op het ideale appartement voor mij voor (mijn katten mogen mee, ze kunnen buiten lopen op een ommuurd terras en het appartement is 400 meter van mijn bouwgrond, nu woon ik er 25 min rijden vandaan)

ik heb dus getekend voor dat appartementje maar nu... ik zou 1 juni willen verhuizen nadat ik welgeteld 2 weken in dit appartement zit. Wat zijn de consequenties voor mij? ik heb geen borg betaald maar heb wel een contract voor 12 maand getekend.. betaal ik een schadevergoeding of niet?

graag advies

Tom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2007 12:51

"ik mocht er uit wanneer ik wou zonder opzeg"

"ik heb geen borg betaald maar heb wel een contract voor 12 maand getekend.. "

Het is mij niet duidelijk wat u nu ondertekend heb.

Als u een overeenkomst voor 12 maanden ondertekend heb, lees dan eens goed je contract en of hier iets in staat i.v.m. vroegtijdige be?indiging.

Als dat niet het geval is, ga dan eens praten met de eigenaar. In principe kan die eisen dat u de 12 maanden uitdoet, tenzij u kan bewijzen dat hij rechtsmisbruik pleegt door bijvoorbeeld een nieuwe huurder zonder geldige reden te weigeren.

scorpioen

j.demoor

#3 , 22 mei 2007 12:54

?Art.3...?6 In afwijking van ?1. kan de huurovereenkomst schriftelijk worden gesloten voor een duur die korter is dan of gelijk aan drie jaar.Die huurovereenkomst is niet onderworpen aan de bepalingen van de ?? 2 tot 5(=is niet voortijdig opzegbaar)...?(Woninghuurwet 20 februari 1991).
Is die overeenkomst niet voortijdig opzegbaar dan dient u ze voor haar volle duur uit te voeren(inbegrepen betalen),tenzij wederzijds AKKOORD tussen BEIDE partijen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Huren”