Breuk aan garage poort

demro
Topic Starter

Breuk aan garage poort

#1 , 13 mei 2007 16:16

Best Forum-nist(es)en; :wink:

Ik zit met een vraagje in verband met een garage poort waarvan ??n handgreep afgebroken is en het slot niet meer werkt.
De Garage (Beton platen) wordt gehuurd door mijn schoonvader en mijn dochter plaatst er haar Auto in omdat ze er juist naast woont en mijn schoonvader niet meer kan/mag met de auto rijden.
Hij huurt de garage al zeker mee dan dertig jaar hij zegt dat de handgreep om de poort (in houten latten) en het slot zo maar kapot is gegaan door slijtage/ouderdom
Nu komt mijn vraag?
Als ik nu vroeg of laat deze garage (door overlijden want hij is ernstig ziek) moet opzeggen kan de eigenaar dan een schade vergoeding vragen?
Indien ja;
Kan er een verzekering ingeschakeld worden?
Zo ja; Welke?
mvg. DemRo :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 15 mei 2007 11:36

?Art.1720.De verhuurder...moet daaraan gedurende de huurtijd alle herstellingen doen, die nodig mochten worden, behalve de herstellingen ten laste van de huurder.Art.1755.Geen van de herstellingen die geacht worden herstellingen ten laste van de huurder te zijn, komt voor rekening van de huurder, wanneer alleen ouderdom of overmacht daartoe aanleiding hebben gegeven.?(B.W.).

Deze bepalingen zijn niet van dwingend recht(tenzij bij woninghuur ondertekend na 18 mei 2007).Uw huurovereenkomst kan er dus van afwijken en is dus vooraf zorgvuldig te onderzoeken.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter [i]?Juridische aard? [/i]op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

demro
Topic Starter

#3 , 15 mei 2007 21:45

Hallo J Demoor :wink:
Bedankt voor de Reactie die je me hier heb gegeven :!: :wink:
Dus komt het er op aan de verhuurder te verwittigen en de breuken te laten vaststellen, maar natuurlijk moet hij willen aannemen dat dit door ouderdom kapot gegaan is :oops: :?
En hem kennende zal dit moeilijk zijn want het is er zo eene die ieder frank (?) in twee zou bijten en iedere index aanpassing die er is zal hij zeker niet vergeten :roll:
Ik zal eens kijken op de link die je mij daar mee heb geheven.
nogmaals bedankt voor de tip hoor :!: :wink:

Reclame

Terug naar “Huren”