Elektriciteitsproblemen

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Elektriciteitsproblemen

#16 , 18 okt 2011 19:53

Ik denk niet dat de installatie gekeurd is door een erkend keuringsorganisme
Die voeren geen keuring uit van een installatie waaraan nog gewerkt wordt. Heb jij hier een keuringsverslag van ontvangen?
Was het niet de baas van de mannen zelf die aan het werk waren die even kwam kijken?
Vraag aan de eigenaar een kopie van dat zogezegde verslag. Daar heb je recht op.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
itsme

#17 , 18 okt 2011 20:36

als de controle gebeurde door een erkend organisme, dan heeft je huisbaas een verslag.
euh... ik heb hier indertijd hetzelfde meegemaakt. installatie niet in orde, keuring kwam, ik mocht ook geen vragen stellen. toch goedgekeurd, terwijl er nog losse draden in de kast hingen.
gij nu! en alles in orde op 't keuringsverslag zenne. ik postte het elders al: er lopen nogal wat cowboys rond.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 18 okt 2011 21:24

Is er een aardingsklem ergens te zien? Zeker een aardingsaansluiting in de zekeringskast.
Daarna in de kelder eens zien naar een klem ziet er uit als een koperen latje van ongeveer 10 cm dat met twee bouten wordt vastgeschroefd tussen de draden.
Ik denk dat de aardingsleiding daar 6 mm2 zal zijn.
Betreft het een appartementsgebouw ...van hoeveel appartementen?
Is er een syndicus?

Reclame

Terug naar “Huren”