opzeg door verbouwingen

Ritchie30
Topic Starter

opzeg door verbouwingen

#1 , 25 mar 2007 10:56

Iedereen van ons gebouw heeft een brief gekregen dat we allemaal buiten moeten binnen de 3 maand later is dit veranderd naar 6 maand. Dus nu ten einde tegen einde van mei. ik heb ondertussen iets anders gevonden, maar elk contact die ik wil maken met de huisbaas krijg ik geen antwoord op. het appartement is in goede staat achtergelaten, behalve de roluiken die wat versleten zijn, zijn de roluiken voor de huurder of huisbaas, indien voor de huurder kan hij nog vragen dit te laten herstellen? Het wordt verbouwd dus vermoed dat alles toch weg zal moeten. Kan hij daarvoor ene vergoeding aanrekenen? Ook wat moet ik nu doen ben al sinds 15 maart weg en heb in mijn vorige appartement betaald tot einde van Maart nu, bel hem en zend sms enz, nooit antwoord weer neemt niet op enz....wat nu met de waarborg? Heb daar drie maanden waarborg gelegd en ben wat bang die niet weer te zien omdat hij niet antwoord, heb deze maand al genoeg geld moeten leggen voor de nieuwe woning, dus kan het zeker wel gebruiken nu. Wat moet ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye

#2 , 26 mar 2007 11:06

Hallo,

Wat uw rolluiken betreft:
De herstellingen waarvan men mag aannemen dat ze veroorzaakt zijn door de huurder (vb. kapot slot, gebroken tegel, beschadigingen aan de bepleistering, rolluiken, beschadigde schakelaar, verstopte leidingen, krassen,?), zijn ten laste van de huurder. De huurder moet deze herstellingen echter niet doen als ze te wijten zijn aan ouderdom of overmacht. Afwijkende bedingen zijn zowel voor de huurder als de verhuurder mogelijk.

Nu indien U moet verhuizen voor renovatie, neem ik aan dat de rolluiken geen struikelblok zijn.

Wat de huurwaarborg betreft:

De verhuurder kan na drie (of zes) jaar de huur be?indigen als hij grote werken (herbouwen, verbouwen of renoveren) wil uitvoeren. Ook hier is er een opzeggingstermijn van zes maanden.

De financi?le instelling kan de waarborg slechts terugbetalen op basis van:
- een schriftelijk akkoord tussen huurder en verhuurder, opgesteld na afloop van het huurcontract (het betreft hier meestal een brief of een formulier dat door beide partijen ondertekend is);

Stuur een aangetekend schrijven naar de eigenaar, met vermelding van afloop huurcontract. Hier zal hij wel op antwoorden.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

j.demoor

#3 , 26 mar 2007 11:23

?Art.1755.Geen van de herstellingen die geacht worden herstellingen ten laste van de huurder te zijn, komt voor rekening van de huurder, wanneer alleen ouderdom of overmacht daartoe aanleiding hebben gegeven.?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Bij einde huur dient u het gehuurde pand aan de verhuurder terug te geven.Nodig hem daartoe uit,desnoods per aangetekend schrijven.

Gaat hij op die uitnodiging niet in stuur hem dan aangetekend de sleutels terug,met de vermelding dat u daarmee het pand teruggeven acht.Eis daarin tevens dat hij u de huurwaarborg vrijgeeft binnen de door daarin gestelde redelijke termijn.

Geeft hij de huurwaarborg niet tijdig en volledig vrij wend u dan tot de vrederechter,eventueel vooraf in ?minnelijke schikking?.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Ritchie30
Topic Starter

#4 , 27 mar 2007 19:47

bedankt voor de antwoorden, ondertussen heb ik de huisbaas gezien, een rondleiding gedaan in het appartement en de sleutels afgegeven. Appartement was in zeer goede staat volgens hem behalve de roluiken. De roluiken zijn versleten door ouderdom, juist problemen met de lint door ouderdom. Hij rekend daar 100 euro voor, heb gezegd dat dit goed is ook al weet ik dat het niet rechtvaardig is maar zo zal het veel te lang aanslepen, ook rekend hij 77 euro aan voor gemeentschappelijke kosten van het licht in de gang waarvoor hij al jaren niet achter heeft gevraagd aan niemand trouwens van het gebouw dus sinds 2003 tot nu, heb gezegd dat het ook ok is. hartelijk dank voor de antwoorden
groeten

Terug naar “Huren”