beste,
ik hoop hier een beetje hulp te vinden voor een volgend probleem:
mijn moeder koopt een huis dat nu nog verhuurd wordt. Echter het huis wordt verkocht omdat de huurders ZELF de huur hebben opgezegd tegen 28 februari! en de vorige eigenaars geen nieuwe huurders wilden. Het compromis werd getekend ergens in december en de akte wordt nu woensdag op 21 maart verleden.
ECHTER: hoewel de huurders zelf hadden opgezegd en de woning vrij zou zijn tegen 28 februari, hebben ze dit pand nog niet verlaten.
Op dit moment kan mijn moeder nog niet veel doen ( ze heeft wel al een aangetekende brief verstuurd met de mededeling dat ze het goed zelf zou betrekken vanaf 22 maart en dat het dus vrij moet zijn), maar vanaf de ondertekening van de akte treedt zij in de plaats van de vorige eigenaars.
Ik ben van mening dat ze de huurders uit het huis kan laten zetten! Zij moet geen opzeg meer geven, aangezien de huurders zelf hebben opgezegd!
Maar welke stappen dient ze nu te nemen? Wie moet ze contacteren als zou blijken dat de "huurders" woensdag nog steeds niet uit het huis getrokken zijn!
Hartelijk dank,
Sarah