onderhoud geiser

melanina
Topic Starter

onderhoud geiser

#1 , 04 aug 2011 12:24

schets : reeds verhuisd, officiële beëindiging huurkontrakt 30 juni. op 30 juni hebben zowel verhuurder als ikzelf voor akkoord documenten getekend voor meterstanden energie, overdracht sleutels. Verhuurder tekende voor "aanvaarding zonder enig voorbehoud aangezien het pand in goede staat werd teruggegeven". Ook document werd ondertekend voor deblokkering en vrijgeven van huurwaarborg, wat inmiddels ook effectief in orde is.

1 augustus komt nieuwe huurder in de woning. nu pas (dikke maand later dus) komt de verhuurder met de vraag of ik een attest heb van (tweejaarlijks) onderhoud van de geiser (geen verwarming, enkel warm water). eerlijk toegegeven dat ik een beetje uit de lucht val, maar soit, moet ik hier nu nog op ingaan nadat de hele einde-huur-procedure al officieel is afgerond ?

alvast dank voor een evt. reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 aug 2011 12:44

Hij kan dat document nog steeds vragen indien in het contract was opgenomen dat u de geiser jaarlijks of tweejaarlijks diende te laten nakijken.

melanina
Topic Starter

#3 , 04 aug 2011 12:52

dank u Vandebos voor het snelle antwoord. wat zijn de evt. consequenties als ik hier niet meer op inga ?

Reclame

Vandebos

#4 , 04 aug 2011 13:38

Indien zou blijken dat de geiser reparaties nodig heeft door gebrek aan onderhoud tijdens uw huurperiode kan de verhuurder middels een geding trachten de kosten van de reparatie en het onderhoud te verhalen. Hij kan als reden van niet opgave in de uittredende plaatsbeschrijving aanhalen dat het om een verborgen gebrek ging dat pas na gebruik van het toestel in kwestie aan het licht is gekomen.

De mate van succes is niet zomaar vanop afstand te bepalen, zeker aangezien de eventuele schade aan het toestel niet gekend is.

kvds

#5 , 04 aug 2011 13:42

Dat is een mooi voorbeeld van een huurder die het niet goed meent met de verhuurder.
Als deze uitgaande huurder het onderhoud heeft gedaan zoals voorzien in de wetgeving of het huurcontract waarom zou hij dan ook niet het attest aan de eigenaar bezorgen ? Of is het onderhoud misschien niet gedaan
dank u Vandebos voor het snelle antwoord. wat zijn de evt. consequenties als ik hier niet meer op inga ?

melanina
Topic Starter

#6 , 04 aug 2011 14:17

bedankt voor de Xtra toelichting Vandebos

Terug naar “Huren”