Buren doen moeilijk

Jessy01
Topic Starter

Buren doen moeilijk

#1 , 08 mar 2007 21:13

Hallo,
Ik en mijn man huren een huis en onze buren hun huis is van de zelfde eigenaar. Onze garage en die van de buren staan naast elkaar. Dus moeten onze buren over onze oprit rijden die langs onze tuin loopt om zo in hun garage te kunnen en zo moeten zijn via hun garage lang een deur in hun garage naar hun tuin om zo in hun huis te gaan. In ons huurcontract staat dat die oprit van ons is omdat onze tuin daar rond ligt. Er staat wel in dat we doorgang moeten geven aan de buren om hun wagen in hun garage te zetten.
Dat doe wij maar wat de buren doen is nu echt iets wat ons stoort. Zij gaan hun wagen soms voor hun garage zetten op onze oprit dus en ze lopen zomaar wanneer zei het willen op onze oprit en tuin. Wij hebben dat al een gemeld aan het mmo kantoor en de eigenaar. Zei hebben dan een brief gestuurd naar de buren dat ze hun contract moeten naleven want daar staat in dat ze niet ??n voet mogen zetten op onze oprit. Ze mogen het enkel gebruiken om zo in hun garage te rijden. Maar dat doen ze dus niet. En nu willen de buren moeilijk doen door ons te pesten. Zo doen ze vb hun auto maar de helft in de garage en laten ze hun garage open staan zodat ze naar ons kunnen kijken al we in de tuin zitten. Ze blijven maar via hun garage te voet door onze oprit naar de straat gaan terwijl ze via een zei poort van hun tuin naar de straat kunnen. Wat kunne wij doen? Want in ons contract staat dat het onze oprit is en in de buren hen contract staat dat ze daar niet mogen komen enkel voor hun wagen in de garage te zetten. En wat al de eigenaar daar niet meer aan doet wat dan? Wij denken aan verhuizen maar wonen hier wel graag in dat huis maar niet met die buren. Ik heb wel al een paar foto's van hen al ze daar stonden met hun auto. Maar als ze dat nu nog steeds doen hoe kan ik dan bewijzen dat dit nieuwe foto's zijn van na die periode dat ze die brief hebben gekregen met die verwittiging? Kan ik iets tegen die eigenaar doen al die niet meer doet? Of kan ik mijn contract opzeggen zonder boete omdat er instaat dat het min oprit alleen is en dat blijkbaar niet zo is want de buren lopen en maar verder op de eigenaar doet verder niets.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 10 mar 2007 10:35

?Art.1725.De verhuurder is niet verplicht de huurder te vrijwaren voor de stoornis die derden hem door feitelijkheden toebrengen in zijn genot, zonder dat zij overigens beweren enig recht op het verhuurde goed te hebben; onverminderd het recht van de huurder om hen in eigen naam te vervolgen.?(Burgerlijk Wetboek).

?Art.732.Indien een van hen het(=oproeping in MINNELIJKE SCHIKKING),zelfs mondeling verzoekt,worden de partijen bij gewone brief van de griffier opgeroepen om...te verschijnen op dag en uur door de rechter bepaald."(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).
De procedure ?minnelijke schikking? is kosteloos.Vraag ze dus aan de griffie van het vredegerecht.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Huren”