Ja.1. als ik een huis kan huren, kan ik hiervan dan mijn domicilie maken (in tegenstelling tot een verblijfplaats van mijn ouders)?
Nee, niemand heeft automatisch recht op een leefloon. Als u recht heeft op een leefloon zal dit in principe ook een leefloon van samenwonende zijn min wat u aan kindergeld ontvangt. Of u eventueel recht hebt op een leefloon zal door het OCMW onderzocht worden.2. zou dit ook automatisch impliceren dat ik recht heb op een leefloon vanwege billijkheidsredenen (= geen inkomsten gezien ik niet meer thuis woon)?;
ivm uw vragen over onderhuren verwijs ik u naar http://www.huurder.be/onderhuur.htm" onclick="window.open(this.href);return false;3. hoe kan ik mijzelf juridisch indekken als ik een huis huur en hoofdelijk aansprakelijk ben? (onderhuur, samenlevingscontract, ... ?).
Ik begrijp hieruit dat ik mij dus kan ontkoppelen van het ouderlijk recht.Ja.1. als ik een huis kan huren, kan ik hiervan dan mijn domicilie maken (in tegenstelling tot een verblijfplaats van mijn ouders)?Nee, niemand heeft automatisch recht op een leefloon. Als u recht heeft op een leefloon zal dit in principe ook een leefloon van samenwonende zijn min wat u aan kindergeld ontvangt. Of u eventueel recht hebt op een leefloon zal door het OCMW onderzocht worden.2. zou dit ook automatisch impliceren dat ik recht heb op een leefloon vanwege billijkheidsredenen (= geen inkomsten gezien ik niet meer thuis woon)?;ivm uw vragen over onderhuren verwijs ik u naar http://www.huurder.be/onderhuur.htm" onclick="window.open(this.href);return false;3. hoe kan ik mijzelf juridisch indekken als ik een huis huur en hoofdelijk aansprakelijk ben? (onderhuur, samenlevingscontract, ... ?).
Mijn ouders stellend dat ze geen geld hebben om mij een maandelijks zakgeld te geven. Kortom, wat er niet is, kan niet gegeven worden.Uw ouders moeten voor uw studies betalen, als je een OCMW steun aanvraagt, is het (indien) mogelijk deze terugvorderen van je ouders, zie mijn link
Ik heb studietoelagen.. dat is een vast bedrag 1/jaar.leeftijd +18 vermoed ik
Ga eens langs de sociale dienst van uw hogeschool of unief.
OCMW zal u een lening voorstellen en uw ouders aanspreken
Studiebeurs ?
Ik heb (eigenlijk had) aanzienlijke leerachterstand gezien mijn secundaire opleiding een lachertje was (examencommissieWaarom kan u niet werken met uw studie? Ik heb tijdens mijn studie ook waar het kon gewerkt - al is het zeker geen evidentie.
Ik ging er vanuit - mocht ik niet ingeschreven zijn bij mijn ouders en mijn domicilie veranderen - mijn ouders niet meer onderhoudsplichtig zijn. Blijkbaar een foute veronderstelling.Maar waar u uw hoofdverblijfplaats vestigt, maakt niets uit als u een leefloon wil omdat u studeert. Het ontslaat uw ouders niet van de onderhoudsplicht die zij hebben ten op zichte van u. Uw idee van administratieve zetels die binnen hetzelfde gezin al dan niet bestaan begrijp ik niet.
"Het statuut van zelfstandig student is als u een zeker minimum inkomen hebt.
Je bent ‘zelfstandig student’ als je een financiële zelfstandigheid kan aantonen op 31 december 2011. Een apart domicilie is geen vereiste.
Als zelfstandig student moet je aan 2 voorwaarden voldoen.
Je bent geen gehuwd student
EN
Je moet ten laatste op 31 december 2011 gedurende 12 maanden een inkomen van minstens € 5 922,53 aantonen. Gaat het enkel om inkomen uit arbeid, dan betekent dat voor 2011 een brutobelastbaar inkomen van minstens € 7 681,81.
Deze 12 maanden moeten vallen binnen een periode van 2 aaneensluitende kalenderjaren eindigend op 31 december van het academiejaar."
http://www.ugent.be/nl/voorzieningen/fi ... tandig.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Een zelfstandig student voorziet zelf in een deel van zijn inkomen en krijgt een bepaalde studietoelage (afhankelijk van het inkomen). Vermits u zelf aangeeft niet te kunnen werken met uw studies,.....