huurder vertrekt, laat echtgenote achter

laiko
Topic Starter

Re: huurder vertrekt, laat echtgenote achter

#61 , 25 aug 2010 19:03

Tja, Franciscus, ik ben maar een simpele huismoeder, wat betekent " als de elementen dit toelaten ?"
Als ik welke" teksten " niet goed heb gelezen.
Zou het kunnen dat je mijn toelichting van de feiten niet allemaal hebt gelezen ????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
laiko
Topic Starter

#62 , 23 sep 2010 14:02

Vandaag vonnis van vredegerecht gekregen, zoals te verwachten, over de ganse lijn ontvankelijk verklaard : achterstallige huur= 4 maanden - waarborg 2 maanden, rest in te vorderen =2 maanden bezettingsvergoeding ( geen huurgelden)wederverhuringsvergoeding (1 mnd.i.p.v.3) uitzetting 31 dagen. Moet nu door deurwaarder laten betekenen, dan nog 31 dagen de kans geven te verhuizen, indien niet, laten uitdrijven. Onder voorbehoud van schade, kosten invorderbaar op verweerder. Erg hoor als je weet dat de huurder van zijn loon reeds alimentatie van 300 € voor 3 kinderen uit vorig huwelijk moet betalen en nu voor zijn huidige echtgenote nog 250 €, zijn netto-loon is +/-1600 € ( chauffeur bij " De Lijn") als je daar zijn minimum eigen leefloon van 978€ bijtelt is er niks meer om beslag op te leggen, inboedel is niks waard, alleen auto misschien 5000 €. Het enige positieve is de uitdrijving, de volgende huurder wacht nog steeds maar het zal nog niet voor morgen zijn. Met veel geluk november of december en dan is het winter ?????op straat zetten ???? héél onwaarschijnlijk. Volgens mij een onhaalbare kaart.

laiko
Topic Starter

#63 , 04 nov 2010 19:52

Is door deurwaarder betekend en aan huurders afgegeven op 6 en 7 oktober, kosten 289 €.
Achtergebeleven echtgenote kreeg tot 10 november tijd om te verhuizen, daarna uitdrijving.
Verleden zondag 31 oktober kwam ze de sleutels afgeven, met de woorden ik geef het op !!!!!!?
Uiteraard direct gaan kijken naar appartement en was toch netjes achtergelaten, uitgezonderd de garage, rommel op aanhangwagen geladen en alles leeg. Kleine herstellingen, zoals licht in dampkap, deurklink afgebroken, W.C.bril los, keukengootsteen verstopt, al bij al viel het goed mee, behalve de tuin,een wildernis, maar dit keer doe ik er niks aan. Affiche opgehangen, een 10-tal telefoons om te bezichtigen reeds gehad, mijn moto : geen Vlaams, geen appartement. De vorige kandidaat had reeds iets anders sinds 1 maand, 3 maanden wachten was te lang.
Vandaag terug verhuurd, hopelijk goede huurders. Tja, dat dacht ik vorige keer ook tot de problemen met zijn vrouw begonnen, was ik de dupe. Heb ook onmiddelijk de wijkagent, voor schrapping, en deurwaarder verwittigd, deze laatste ging eerst proberen loonbeslag te leggen, gaat vlugger, 2 à 3 weken, dan inboedel in beslag nemen, voor zover dat tegenwoordig nog iets waard is.
Blij toe dat ze zo vlotjes vertrokken is zonder al te veel schade. Nu nog hopen dat ik mijn achterstallige huur van 3 maanden en wederverhuringsvergoeding + RPV-onkosten vergoed krijg.

Reclame

laiko
Topic Starter

#64 , 02 jan 2011 13:04

Begin december bericht gekregen van "mijn" deurwaarder dat het doorgegeven is aan de deurwaarder van "zijn"woonplaats".
Antwoord van "zijn" advocaat dat hij geen geld heeft en stelt eventueel een afbetaling voor.
Zoals ik in voorgaande al berekende zal het een minieme som zijn. Heb me niet akkoord verklaard, afbetaling zou te lang duren, als hij bv.50 € per maand zou voorstellen. Heb ongeveer 4000 € tegoed. Heb voorgesteld om inbeslagname van bezittingen, eventueel auto. Weet het niet goed, het ene gaat ongeveer 8 jaar duren voor afbetaling en het andere is mss. een dure bedoening.
Iemand een idee ?

laiko
Topic Starter

#65 , 02 jul 2011 00:03

Sorry voor late berichtgeving,
Heb begin dit jaar ontvangen wat me toekwam. (één dag voor inbeslagname heeft hij aan deurwaarder betaald). Een Marokkaan zonder Mercedes, kan niet hé.
Evenwel 1 maand te weinig, foutje in datum van vredegerecht.
Blij toe dat ik betaald heb gekregen, dus geloof nooit dat ze geen geld hebben, ze geraken er wel aan.
Aan ieder die de moeite nam me goede raad te geven : bedankt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#66 , 02 jul 2011 19:23

graag gedaan :D

Terug naar “Huren”