Eigen woning verhuren

InekeB
Topic Starter

Eigen woning verhuren

#1 , 09 jun 2011 15:31

Ik heb 1jaar geleden een eigen woning gekocht samen met toenmalige vriend. Ik en mijn vriend zijn uit elkaar en ik heb hem volledig uitbetaald. Nu zou ik graag deze woning verhuren.
Hoelang moet ik in mijn woning zelf wonen eer ik het kan verhuren?
Ik heb ook vernomen dat de bank mij toestemming gaat moeten geven om de woning te verhuren. Op welke criteria gaan zij zich baseren om dit toe te laten of te weigeren?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 jun 2011 15:35

U mag uw woning verhuren wanneer u dat ook maar wenst! Het is tenslotte uw eigendom.
Staat in uw leningsovereenkomst dat u de woning niet mag verhuren??????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

InekeB
Topic Starter

#3 , 09 jun 2011 15:39

Ik vermoed van niet. Ik had via een website hierover iets gelezen.

Reclame

Vandebos

#4 , 09 jun 2011 18:56

Lees de leenovereenkomst nauwgezet na, normaliter zal u er effectief een beding in vinden dat u niet kan verhuren zonder toestemming van de bank. De reden hiertoe is dat bij verhuur het niet meer gaat om een lening voor een woonst voor eigen bewoning, doch over een lening voor de financiering van een winstpand. Deze laatste zijn onderworpen aan hogere rentevoeten.

De kans dat de bank erachter komt als u uw domicilieringsadres niet verandert is echter klein, zeker indien u nog een tweede postbus voorziet met enkel uw naam erop...

Terug naar “Huren”