Vaste kosten

snoopy
Topic Starter

Vaste kosten

#1 , 19 feb 2007 09:50

Hallo , ik ga mijn app. verhuren kan iemand tot in +/- in detail vertellen welke kosten ik mag doorrekenen aan de huurder .

voor geen ergernis achteraf te bekomen

elek,verwarm... deze weet ik maar bv diversen, beheer enz kan dit ook of niet

m.vr.gr.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 20 feb 2007 10:25

?Art.1728ter.? 1. Behalve wanneer uitdrukkelijk overeengekomen is dat de aan de huurder opgelegde kosten en lasten in vaste bedragen worden bepaald, moeten ze met werkelijke uitgaven overeenkomen.Deze kosten en lasten moeten in een afzonderlijke rekening worden opgegeven.De stukken die van deze uitgaven doen blijken, moeten worden overgelegd...?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Kunnen integraal aangerekend worden:
-De kosten van de nutsvoorzieningen betaald door de verhuurder;
-De belastingen in ruime zin,uitgezonderd de onroerende voorheffing op woningen;
-De kosten van GERINGE herstellingen tot onderhoud(zie art.1754 B.W.).Vermits het onderscheid tussen geringe en niet-geringe herstellingen een voortdurende bron van betwistingen is,kan de huurovereenkomst best bepalen dat ALLE onderhoud en herstellingen die minder kosten dan 1/n de van de ge?ndexeerde huurprijs ?gering? zijn.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

VGM
Contacteer: Website

#3 , 21 feb 2007 19:52

Neem er ook nog de brandverzekering bij in een globale polis verhuurder- huurder en reken dit meerbedrag door aan de huurder. Je betaald dan ipv 100% premie 150%. Zo speel je veilig.
De huurder verzekert dan enkel apart zijn inboedel.
Je neemt dit ook op in de huurovereenkomst.

Want voorbeeld : hoe weet je dat de huurder geen premieachterstand heeft ? Zo vermijdt je achteraf problemen moest het ooit eens branden...

Het kost jezelf niets want je rekent het door in je maandhuur.
Vraag aan uw verzekeraar.

Bijkomende raad : geef de huurder in het begin slechts een huurcontract van 1 jaar.
Voldoet hij in de eerste 6 maand aan je eisen ( betaald hij correct en zo ) dan mag je nog eens verlengen met dezelfde periode dus + 1 jaar.
Is hij een goed huisvader ( wat je van een gemiddelde huurder mag verwachten ) in de eerste 6 maand van het tweede jaar laat hem dan overgaan naar een woninghuurwet van 9 jaar.

En is hij geen goede huisvader gooi hem dan aangetekend en tijdig buiten.
Slechts een antwoord van de meer dan 690 ( op heden ) beschikbare vastgoed gerelateerde berichten op de non-profit site http://www.vastgoedforum.com met gedetailleerde zoekfunktie

Reclame

Terug naar “Huren”