hey iedereen,
ik zit met een probleem waar ik nergens in de huurwet een antwoord op vind.
wij en hebben een tuin van 5 m breed en 100 meter diep. das een mooi stuk maar wel heel smal, zeker als je met 2 kleine kinderen zit.
nu de buurvrouw heeft een gelijkaardige tuin ook zo diep, waar zij eigenlijk de laatste 50m niet van gebruikt.
wij zijn overeengekomen dat de omheining tss onze beide hoven de laatste 50m verwijdert mag worden en dat de kinderen daar kunnen spelen.
zover geen probleem.
Nu de buur van onze buurvrouw, langs de andere kant , heeft naar haar huisbaas gebeld om te zeggen dat wij die draad daar hebben verwijdert.
nu moet ik zeggen wij zijn nie de eerste van de buren die problemen heeft met die vent.
Dus de huisbaas van onze buurvrouw komt bij diene vent kijken wat of hoe en komt dan aan ons eisen dat wij die draad daar terug zetten. En volgens hem staat ons tuinhuis op de grens, ni erover maar erop.
Mag eigenlijk de huisbaas van de buurvrouw eisen dat wij die draad terug zetten. der is niets afgebroken of weggesmeten, wij hebben eigenlijk gewoon die draad opengemaakt; waar hij trouwens zelf met spanbandjes aan een ander stuk was bevestigd, en opgerold. enkel de paaltjes hebben we verwijdert maar hebben we ook nog.
Die huisbaas mag toch ni zijn wetten komene stellen ivm dat stuk tuin, daar doet de buurvrouw toch mee wat ze wilt zolang als wij alles terug in orde maken als een van beide vertrekt.
kan er mij iemand hierop een antwoord geven eventueel met link naar een of andere wet of zoiets zodaning da wij dat onder zijn neus kunnen wrijven