problemen met huisbaas van de buur

ingeh
Topic Starter

problemen met huisbaas van de buur

#1 , 02 jun 2011 16:58

hey iedereen,

ik zit met een probleem waar ik nergens in de huurwet een antwoord op vind.

wij en hebben een tuin van 5 m breed en 100 meter diep. das een mooi stuk maar wel heel smal, zeker als je met 2 kleine kinderen zit.
nu de buurvrouw heeft een gelijkaardige tuin ook zo diep, waar zij eigenlijk de laatste 50m niet van gebruikt.
wij zijn overeengekomen dat de omheining tss onze beide hoven de laatste 50m verwijdert mag worden en dat de kinderen daar kunnen spelen.
zover geen probleem.

Nu de buur van onze buurvrouw, langs de andere kant , heeft naar haar huisbaas gebeld om te zeggen dat wij die draad daar hebben verwijdert.
nu moet ik zeggen wij zijn nie de eerste van de buren die problemen heeft met die vent.
Dus de huisbaas van onze buurvrouw komt bij diene vent kijken wat of hoe en komt dan aan ons eisen dat wij die draad daar terug zetten. En volgens hem staat ons tuinhuis op de grens, ni erover maar erop.

Mag eigenlijk de huisbaas van de buurvrouw eisen dat wij die draad terug zetten. der is niets afgebroken of weggesmeten, wij hebben eigenlijk gewoon die draad opengemaakt; waar hij trouwens zelf met spanbandjes aan een ander stuk was bevestigd, en opgerold. enkel de paaltjes hebben we verwijdert maar hebben we ook nog.

Die huisbaas mag toch ni zijn wetten komene stellen ivm dat stuk tuin, daar doet de buurvrouw toch mee wat ze wilt zolang als wij alles terug in orde maken als een van beide vertrekt.

kan er mij iemand hierop een antwoord geven eventueel met link naar een of andere wet of zoiets zodaning da wij dat onder zijn neus kunnen wrijven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 02 jun 2011 17:22

Als ik mij vergis, heeft de huurder het volledige genot van de huurwoning, en dus ook tuin. Zolang de buurvrouw alles terug herstelt zoals het eerst was wanneer de buurvrouw vertrekt, kan de huisbaas daar dacht ik niks over zeggen....
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

JG1983

#3 , 03 jun 2011 00:42

Ik ga er van uit dat de huisbaas van de overbuur de zelfde is dan uw buur van wie ge het stukje tuin hebt gekregen.

In dit geval kan hij inderdaad vragen om het stuk tuin te herstellen zoals het was. Want op de manier zoals ge het schrijft krijg jij meer dan voor wat je hebt betaald en uw buur minder. alle zo redeneer ik dan toch. maar zoals fore zij. het kan ook zijn dat dit soort zaken bespreekbaar zijn vermits kleine wijzigingen in huurprijs.

In het geval dat de huisbazen totaal niets te maken hebben met elkanders huizen dan heeft de overbuur zijn/haar huisbaas niets te maken met wat u doet en laat aan uw huis of dat van uw buur.

In het geval dat het gaat over twee verschillende huisbazen (u en uw naaste buur) dan moeten die huisbazen dit bespreken. dus in dat geval laat ge beter alles zoals het is

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2011 13:06

Elke huurder heeft het volledige genot van zijn woning ook de tuin.
In het geval zoals beschreven het is de huurder die beslist wat ze met de tuin doet niet haar huisbaas.
Als op het einde van de huurperiode alles terug staat zoals in de plaatsbeschrijving is er geen probleem.
Edoch in contract mag niet staan dat er niet mag onderverhuurd worden..... maar zolang er dus geen 'geld' wordt gevraagd.......

Vandebos

#5 , 04 jun 2011 07:11

Dit is een moeilijk geval... aan de ene heeft de huurster de wettelijke plicht het goed te beheren als een goede huisvader. Het onderhouden van de afsluiten tussen de verschillende eigendommen kan daaronder verstaan worden. Als aan de andere kant de huurster (of jullie beiden samen) aan de verhuurder de schriftelijke garantie geven dat jullie op jullie kosten op het einde van de huurovereenkomst de afscheiding in zijn oorspronkelijke staat zullen herstellen zal deze niet noodzakelijk zijn gelijk halen.

Bent u zelf eigenaar van uw pand of huurder?

In dat geval zou ik eens vriendelijk de eigenaar van het huurpand uitnodigen en kijken of er geen dergelijke afspraak op papier kan geplaatst worden? De voornaamste angst voor de verhuurder zal immers zijn dat er "problemen" rijzen na het beëindigen van de huidige overeenkomst met uw buurvrouw. Een schriftelijke verklaring en belofte kan veel doen om die angst ten ruste te leggen.

Terug naar “Huren”