Goederen gemeubelde woning

Ylany
Topic Starter

Goederen gemeubelde woning

#1 , 02 mei 2011 17:25

Ik heb mijn woning volledig bemeubeld verhuurd aan een 'vriend' incl alle huishoudelijke apparaten en flatscreen tv.
Na 6 maand heb ik nog altijd geen euro huur gezien en heb ik ondertussen via de rechtband een vonnis bekomen tot uitzetting.
Dit zal via een deurwaarder gebeuren aangezien hij geen enkele intentie heeft om de woning te verlaten.
Nu ben ik ervan overtuigd dat hij de voor hij eruit moet de helft van mijn inboedel zal verpatsen.
Via het deurwaarderskantoor heb ik vernomen dat een zaak starten tegen die kerel hopeloos is daar hij geen enkel inkomen en bezittingen heeft.
Mijn vraag is nu wat de gevolgen zullen zijn als ik voordien eens langs ga terwijl hij niet thuis is en alle zaken van waarde wegneem?
In het huurcontract staat dat ik altijd toegang moet hebben tot de woning aangezien mijn stock van mijn zaak daar ook is opgeslagen.
Wie helpt want ik vrees dat ik alles zal kwijt zijn als ik geen actie onderneem.

Heel erg bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 02 mei 2011 18:31

Ik heb mijn woning volledig bemeubeld verhuurd aan een 'vriend' incl alle huishoudelijke apparaten en flatscreen tv.
Na 6 maand heb ik nog altijd geen euro huur gezien en heb ik ondertussen via de rechtband een vonnis bekomen tot uitzetting.
Je had geen 6m. mogen wachten. In jouw geval had je onmiddellijk bewarend beslag moeten leggen. Dat kun je nu nog altijd (doe het onmiddellijk) als een huurder een maand of 2 niet betaald. Voor die procedure is er geen uitspraak van de vrederechter nodig. Ik vraag me af waarom je dat niet gevraagd hebt bij de vrederechter zodat die dat in dat vonnis zet. En waarom heeft dat deurwaarderskantoor niet gezegd dat jij bewarend beslag kan leggen ? Met of zonder die uitspraak van de vrederechter dus.

Ik raad je niet aan op eigen houtje een bezoek te brengen. Dat is huisvredebreuk. De toegang die je eventueel mag hebben tot die woning is wel altijd in samenspraak met de huurder.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”