plaatsing van raam in zij gevel

Ronald
Topic Starter

plaatsing van raam in zij gevel

#1 , 31 jan 2007 01:59

wie kan mij vertellen of het wettelijk is toegestaan om in een pand aan de zijkant niet in het zicht een raam mag plaatsen in de muur.
Ik kan een pand huren waarbij op de beneden verdieping geen ramen aanwezig zijn.
het is een rijwoning maar het pand van de buren loopt tot drie kwart van de zijmuur.
achter dit pand, dus van de buren en naast ons pand, is een parkeerplaats.
hierdoor hou ik een stuk vrije muur over waar ik een raam in wil plaatsen.
Mag dit zomaar of moet je hiervoor allerlei vergunningen aanvragen.
wil op deze manier daglicht beneden krijgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jorre

#2 , 31 jan 2007 17:18

Moet je navragen bij je gemeente wat kan en wat niet mag.

Als je mag verbouwen van je verhuurder, zou ik dit toch eerst en vooral schriftelijk laten bevestigen (eventueel clausule in het huurcontract).

j.demoor

#3 , 01 feb 2007 10:33

Uit ?Ik kan een pand huren? volgt dat u als huurder geen werken mag uitvoeren andere dan huurdersonderhoud en dat omvat niet het plaatsen van een raam in de buitenmuur.

?Art.679.Men mag op datzelfde erf geen zijdelingse of schuine uitzichten hebben, tenzij er een afstand is van zes decimeter?(Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Huren”