Ik had toch begrepen dat er algemeen aangenomen word door vrederechters dat de eigenaar of het immokantoor, normaal gesproken 1 x per jaar even mogen langskomen op afspraak (ik raad altijd de mensen aan, aan hun verhuurder die vraag schriftelijk te stellen, waarna de huurder dat bezoek nadat het gebeurd is schriftelijk bevestigd > eventueel per fax naar immokantoor). Deze verhuurder heeft zijn jaarlijks bezoekje blijkbaar reeds opgesoupeerd.Als en alleen Als het contract voorziet dat ze 1 x per jaar binnen mag moet u ze binnenlaten anders niet.
Ik had toch begrepen dat er algemeen aangenomen word door vrederechters dat de eigenaar of het immokantoor, normaal gesproken 1 x per jaar even mogen langskomen op afspraak (ik raad altijd de mensen aan, aan hun verhuurder die vraag schriftelijk te stellen, waarna de huurder dat bezoek nadat het gebeurd is schriftelijk bevestigd > eventueel per fax naar immokantoor). Deze verhuurder heeft zijn jaarlijks bezoekje blijkbaar reeds opgesoupeerd.Als en alleen Als het contract voorziet dat ze 1 x per jaar binnen mag moet u ze binnenlaten anders niet.
Code: Selecteer alles
Omdat u na verschillende aanmaningen geen gevolg hebt gegeven aan het onderhouden van de huurwoning zijn wij genoodzaakt in de 2e week van maart 2011 alles te komen inspecteren in uw appartement. Dit houdt in: de living, de slaapkamers, de garage, de keuken, de berging en de badkamer.
Wij hebben veel tekortkomingen gezien tijdens de renovatie van uw badkamer.
Wij hebben de badkamer gerenoveerd (vloer, muurtegels, ... ) zonder dat wij de huurprijs opslaan. Wij rekenen er dus op dat jullie, als huurders het huurcontract naleven (alles onderhouden)
Vaststellingen:
-Er is na meer dan een jaar nog niet behangen of geverfd
- Wij moesten in de keuken zijn om water te halen om na de werkzaamheden wat op te kuisen... het is daar een grote puinhoop (jamberstaferelen)
- Wie zijn leidingen te veel spoelt met ontstopper beschadigd de leidingen. Onkosten aan de afvoerleidingen zijn ten koste van de huurder.
- De kattenbakvulling word niet ververst. Het ruikt(stinkt) niet alleen in het appartement, de reuk komt tot in de gang en de hall.
- De katten schrapen met hun nagels aan de deur en aan de plinten (zijn beschadigd)
- De ruiten worden niet gepoetst
- In de garage hebben wij een kast geplaatst en we stelden vast dat daar zakken met kattenbakvulling lagen. Zo kweek je muizen en ratten.
Besluit: Wij komen grondig inspecteren! Zijn alle bovenstaande zaken niet verholpen, dan spreken wij de huurdersbond en de vrederechter aan. Ik heb deze morgen reeds met hen contact opgenomen. Je kan ook op vrijwillige basis het appartement binnen de maand verlaten. Wij zijn bereid de waarborg grotendeels of gelijk terug te betalen als dit gebeurt voor 1 april.
Telefoneer ons om af te spreken rond 10 maart.
Hierop antwoord u dat u tot hiertoe nog geen enkele aanmaning daaromtrent mocht ontvangen. Zoals iemand en ik zei meld u haar dat ze reeds genoeg bezoekjes heeft gebracht de laatste tijd en dat u niet zal ingaan op haar verzoek om u nogmaals voor de zoveelste keer lastig te vallen.Omdat u na verschillende aanmaningen geen gevolg hebt gegeven aan het onderhouden van de huurwoning zijn wij genoodzaakt in de 2e week van maart 2011 alles te komen inspecteren in uw appartement. Dit houdt in: de living, de slaapkamers, de garage, de keuken, de berging en de badkamer.
Hier stelt u dat u het huurcontract naleeft op de wijze waarin een huurcontract dient nageleefd te worden volgens de volgens de huurwet bepaalde regels. U kan er misschien terloops bij vermelden dat zij in de eerste plaats het huurcontract niet nageleefd heeft tot voor de renovatie van de badkamer - waarom was er anders een renovatie van die badkamer nodig geweest ?Wij hebben veel tekortkomingen gezien tijdens de renovatie van uw badkamer. Wij hebben de badkamer gerenoveerd (vloer, muurtegels, ... ) zonder dat wij de huurprijs opslaan. Wij rekenen er dus op dat jullie, als huurders het huurcontract naleven (alles onderhouden)
U bent als huurder niet verplicht te behangen of de verven. Dit behoort tot de normale slijtage en ouderdom en is dus op geregelde tijdstippen ten laste van de verhuurder (zie huurwet)Er is na meer dan een jaar nog niet behangen of geverfd
Het is zo goed als onmogelijk om dieren te houden zonder een klein beetje reukoverlast. Zolang dit in beperkte mate is, is er geen enkel probleem.De kattenbakvulling word niet ververst. Het ruikt(stinkt) niet alleen in het appartement, de reuk komt tot in de gang en de hall.
Dit zijn zaken waar zij eventueel kan over klagen indien u verhuist (is er nu wel of niet een PB gemaakt ?)De katten schrapen met hun nagels aan de deur en aan de plinten (zijn beschadigd)