oproeping vredegerecht

pimpampoen
Topic Starter

oproeping vredegerecht

#1 , 04 feb 2011 09:44

Hallo iedereen

Deze ochtend kregen mijn man en ik een oproeping van het vredegerecht. Het betreft de teruggave van de huurwaarborg van een huis dat wij huurden tot 31 augustus 2005. Ondertussen is eigenaar overleden. Het zijn de erfgenamen die de huurwaarborg terug willen vorderen. Maar volgens hen wordt de huurschade geraamd op 7000 euro. Ik val compleet uit de lucht. Volgens hen, werden we al eens opgeroepen tot verzoening maar daar weten wij niets over.
Ondertussen is het desbetreffende huis al volledig afgebroken en opnieuw gebouwd.
Er werd een inkomende plaatsbeschrijving opgemaakt, we hebben er 9 jaar gewoond en hebben zelf het huurcontract opgezegd. Een uitgaande plaatsbeschrijving werd niet opgemaakt omdat het immokantoor bij het verlaten van het pand en het afgeven van de sleutels weigerde om dit te doen.
Ik zit hier nu met de handen in het haar en weet niet goed wat te denken of doen ?
Hopelijk is mijn verhaal wat duidelijk.
Bedankt voor het antwoord !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 04 feb 2011 10:10

Als er geen uitgaande plaatsbeschrijving gemaakt werd, het huis ondertussen afgebroken werd en vervangen door een nieuwbouw, hoe gaan ze dan die schade ooit nog kunnen aantonen, 5.5 jaar later???
Trouwens, de vorige eigenaar heeft toch uw huurwaarborg vrijgegeven. Voor welke schade proberen zijn erfgenamen u nu een voetje te lichten?

pimpampoen
Topic Starter

#3 , 04 feb 2011 10:18

Huurwaarborg werd niet teruggeven wegens zogezegde huurschade. We hebben toen een brief gekregen met de schade maar hebben die altijd tegengesproken.
Ik vind het allemaal nogal bizar.
Het huis is ondertussen ook al enkele malen van eigenaar veranderd.

Reclame

roharro

#4 , 04 feb 2011 15:00

Het feit dat het huis nadien enkele keren van eigenaar veranderde en zelfs werd afgebroken is op zichzelf geen belemmering om een schadevergoeding te vorderen. Maar het is wel nodig om te bewijzen welke schade er was. U spreekt over een brief waarin schade werd vermeld. Wie heeft die destijds opgesteld? Heeft toenmalige eigenaar de schade door een expert laten vaststellen?
Indien eigenaar destijds juridisch geldige vaststellingen heeft laten doen kan hij nog steeds eisen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

pimpampoen
Topic Starter

#5 , 04 feb 2011 17:25

Voor zover wij weten is er nooit een juridische vaststelling gedaan. In elk geval zijn wij nooit correct bericht. Ik vind 7000 euro een enorm groot bedrag. Er was geen opzettelijke schade aangericht enkel slijtage. Wij hebben 9 jaar in dat pand gewoond en nooit werd een herstelling uitgevoerd door de eigenaar. Zelfs reparaties aan verwarming dienden wij zelf te betalen. Dat kunnen wij uiteraard ook bewijzen.
Die brief werd opgesteld door immokantoor.

Vandebos

#6 , 04 feb 2011 17:45

Lijkt me de moeite om zelf een advocaat in de arm te nemen en deze eventueel in zijn tegenconclusies de termen "tergend en roekeloos geding" te laten gebruiken...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 feb 2011 11:04

Hebt u de huurwaarborg nooit teruggevraagd????

pimpampoen
Topic Starter

#8 , 07 feb 2011 20:41

Wij zijn toen naar een advocaat gestapt en die zou zich de huurwaarborg terugvorderen. Maar veel is er toen niet gebeurd. Die advocaat lijkt nu spoorloos. Alle documenten liggen bij hem. Hoe vind ik die terug en hoe vind ik een nieuwe advocaat ?

Vandebos

#9 , 07 feb 2011 21:35

Via de stafhouder van de balie?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 07 feb 2011 21:37

Adres en naam gekend van die advocaat... naar de stafhouder gaan.

roharro

#11 , 07 feb 2011 21:39

Huis weg, eigenaar overleden, advocaat verdwenen.....het lijkt wel de grote verdwijntruk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”