overeenkomst tussen huurder en verhuurder

bezorgd
Topic Starter

overeenkomst tussen huurder en verhuurder

#1 , 10 nov 2006 09:20

Hallo iedereen,

ik ben een beetje bezorgd om mijn ouders...
Zij verhuren een huis, maar volgend jaar zou mijn broer er in gaan wonen met zijn toekomstige vrouw.
De huurders zijn (al een paar weken geleden) akkoord gegaan de woning te verlaten tegen eind januari en dat is ook schriftelijk gebeurd.
Er werd geen probleem van gemaakt en er was geen discutie rond.

Nu begint de huurder moeilijk te doen omdat hij niets kan vinden van dezelfde prijs. Hij wil de huur niet meer betalen en dergelijke.

Kunnen mijn ouders hierdoor in de problemen raken? Is de schriftelijke overeenkomst van be?indiging geldig?

groetjes,
een bezorgd kind...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 10 nov 2006 09:55

Hallo iedereen,

ik ben een beetje bezorgd om mijn ouders...
Zij verhuren een huis, maar volgend jaar zou mijn broer er in gaan wonen met zijn toekomstige vrouw.
De huurders zijn (al een paar weken geleden) akkoord gegaan de woning te verlaten tegen eind januari en dat is ook schriftelijk gebeurd.
Er werd geen probleem van gemaakt en er was geen discutie rond.

Nu begint de huurder moeilijk te doen omdat hij niets kan vinden van dezelfde prijs. Hij wil de huur niet meer betalen en dergelijke.

Kunnen mijn ouders hierdoor in de problemen raken? Is de schriftelijke overeenkomst van be?indiging geldig?

groetjes,
een bezorgd kind...
Bij een 3-6-9 jaar huurovereenkomst kan de verhuurder de overeenkomst opzeggen, MITS een vooropzeg van ZES maand. (art.3,?2 huurwet)

Uit 'een paar weken geleden akkoord gegaan...en verlaten de woning eind januari', meen ik te kunnen afleiden dat de termijn MINDER dan zes maand is!
Laatst gewijzigd door Lex op 10 nov 2006 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

bezorgd
Topic Starter

#3 , 10 nov 2006 09:57

Bij een 3-6-9 jaar huurovereenkomst kan de verhuurder de overeenkomst opzeggen, MITS een vooropzeg van ZES maand. (art.3,?2 huurwet)

Uit 'een paar weken geleden akkoord gegaan...en verlaten de woning eind januari', meen ik te kunnen afleiden dat de termijn MINDER dan zes maand is!
Het gaat hier om een contract van ??n jaar...

Reclame

bezorgd
Topic Starter

#4 , 13 nov 2006 12:16

Hoe zit het eigenlijk met 'verbreking met wederzijdse toestemming'? Wanneer is dit van toepassing?

koen999

#5 , 13 nov 2006 12:27

de schriftelijke overeenkomst van be?indiging geldig?

als die overeenkomst idd door dehuurder werd getekend en aanvaard,

heeft dat mi voorrang en kan de huurder daar niet meer op terugkomen

bezorgd
Topic Starter

#6 , 13 nov 2006 15:58

als die overeenkomst idd door dehuurder werd getekend en aanvaard,

heeft dat mi voorrang en kan de huurder daar niet meer op terugkomen
Er werd een document opgesteld waarin staat dat de huurder en verhuurder overeengekomen zijn en zowel huurder als verhuurder hebben dit ondertekend (gelezen en goedgekeurd bijgeschreven).
Elke partij heeft een exemplaar gekregen.

koen999

#7 , 13 nov 2006 16:06

Er werd een document opgesteld waarin staat dat de huurder en verhuurder overeengekomen zijn en zowel huurder als verhuurder hebben dit ondertekend (gelezen en goedgekeurd bijgeschreven).
Elke partij heeft een exemplaar gekregen.
dan moet de huurder zich aan houden.
U kan hem er echter niet uitdrijven, daarvoor is een vonnis nodig.

Als ik U was dan riep ik de huurder op in verzoening bij de vrederechter.
de vrederechter zal er hem wel op wijzen dat hij dient te vertrekken, en als hij dat via een gerechtelijke procedure dient te gebeuren dat hem veel geld gaat kosten, waarschijnlijk bindt hij dan wel in

bezorgd
Topic Starter

#8 , 13 nov 2006 19:42

Alvast heel hartelijk bedankt voor de info!!!

VGM
Contacteer: Website

#9 , 13 dec 2006 00:39

Heeft dit contract van 1 jaar een vaste datum ? Wil ik mee zeggen is het contract geregistreerd geweest ?
Zo nee is het niet tegenstelbaar dan kan hij onmiddellijk buiten als je ouders of zelfs een hele lange bloedlijnverwantschap erin wil komen.
We zijn nu 12 december. Verzend morgen dan je aangetekende brief en bij ontvangst moet hij buiten. Zo niet moet hij een vergoeding betalen omdat hij het goed niet veder mag bezetten. Uitdrijven dan wel met vrederechter ook raad vragen.
Je broer dient er dan wel zeker 2 jaar te wonen als hoofdverblijfplaats anders kan dei huurder weeral een vergoeding vragen.

Is het contract wel geregistreerd geweest dan dien je de opzegtermijn te respekteren vermeld in de overeenkomst.
Slechts een antwoord van de meer dan 690 ( op heden ) beschikbare vastgoed gerelateerde berichten op de non-profit site http://www.vastgoedforum.com met gedetailleerde zoekfunktie

Terug naar “Huren”