Mmm, als ik dat zo lees, ben ik veel te braaf als huurder

. We betalen op tijd onze huur (meestal zelfs enkele dagen voor de afgesproken datum)
Was ik ook Gebruiker21, maar mijn ervaring met verhuurders is dan ook niet groot. Eerste ervaring was prima, zelfs werd mijn huurwaarborg gewoon teruggestort zonder dat ik daarom vroeg en meldde mijn verhuurder na het 2e jaar dat hij geen indexering meer zou toepassen; daar had k ook niet om gevraagd. Mag ik dan aannemen dat ik een goede huurder was ? Ik denk van wel. Mijn 2e ervaring met een verhuurder was al minder goed. Maar de derde heeft wat teveel met mijn voeten gespeeld, niettegenstaande ik al de tijd ook steeds mijn huur bleef betalen. Ik heb er dus voor gezorgd dat die het eerste jaar die woning niet meer zal kunnen verhuren. We zijn nu 6m. verder en mijn voorspelling zal waarschijnlijk nog uitkomen ook. De gouden truuk was de aanstelling van de gerechtelijke expert in gemeenschappelijk en schriftelijk akkoord, wat een tegenexpertise volledig onmogelijk maakte. Ik raad elke huurder zowel als verhuurder aan deze gouden truuk te gebruiken.
.. maar dan komt verhuurder onderhouden netjes het huis en voeren in overleg met de eigenaar zelfs verfraaiingswerken uit (de zolder is nu volledig ingericht (muren laten bezetten, schilderen,...) als bureauruimte, de tuin is gefatsoeneerd, we hebben zelf laminaat op de zolder en de eerste verdieping gelegd, bovenop de vinyl (de kost van de laminaat zelf is betaald door de eigenaar, wij hebben volledig de plaatsing gedaan).
Dat raad ik u ten zeerste af. Een verhuurder hoeft daar geen rekening mee te houden. U hoeft te rekenen op zijn goodwill.
Zoals ik vermoed en er bijna zeker van ben dat het wel geen enkele huurder zal lukken om met VDB zijn voeten te spelen, kan je mij als de tegenpool beschouwen voor die verhuurders die denken een loopje te kunnen nemen met de huurwetgeving en aanverwante BW artikelen die de huurder aanbelangen. Probleem zijn nog altijd "die" vrederechters die daar hun voeten aan vegen en vonnissen vellen die te gek voor woorden zijn.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard