aangevallen door huurbaas

romy16
Topic Starter

aangevallen door huurbaas

#1 , 23 nov 2010 16:26

huurcontract is beeindigd, sleutels inloeveren op 30 nov aanstaande.
al jaar lang geen kapotte gaskachel, infrax heeft vorig winter gasgeur vastgesteld in woning.
Enige kachel in huis, geen verluchting mogelijk, schimmle en vocht in woning, huurbaas wil dit op ons verhalen.
Huurbaas belt dat wij moeten komen nieuwe bezichtiging nieuwe huurders, 1 keer gedan, vervolgens huurbaas medegedeeld dat dinsdag de gehele dag het huis te bezichtigen was, wilde hij geen gebruik van maken.
Twee mails gesuurd, dat wij graag afspraken met hem willen maken over bezichtiging, en darbij mede gedeeld, dat wij het niet pretig vinden dat er in ons huis gezellig word gebabbeld met verhuurder en nieuwe huurders, aangezien wij midden in de vrhuis zitten.
Vandaag ga ik post ophalen, en word ik aagevallen door de huurbaas, die mij bij mijn borts greep, en melden dat hij niks met ons nodig had en binen kan komen wanneer hij het wil.
Heeft mij bedreigd, op zeer ernstige en agresieve manier, heeft mij de uitgang geweigerd, deze had hij geblokkerd met auto, zodat ik niet weg kon, situaie werd zo bedriegend dat ik passerende auto heb laten stoppen, dit bleken kijkers voor de woning te zijn, huurbaas stoof weer schreeuwen dop mij af etc etc, ik heb 101 gebeld, situatie was zeer dreigend, en nieuwe huurders, wilde mij helpen,heb ze binnen gelaten in de woning, maar hadden al geen intresse meer door opstelling huurbaas, en huurbaas is hem snle gesmeert, nadat hij hoorde dat ik de nooddienst heb gebeld, aangifte gedaan.
wat kan ik hier aan doen? mag de huurbaas inderdaad maar nieuwe huurders toelaten waneer hij dit wil, of moet hij wel afspraken erover maken met ons?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 nov 2010 17:23

Neen dat mag hij niet. Ofwel staan er afspraken in het contract ofwel spreken jullie onderling af of vraagt één van de partijen aan de vrederechter om de wettelijke bezoekperiodes bij vonnis vast te leggen. Normaliter houdt dit in dat er 2 bezoekperiodes van drie uur per wekelijks worden gepland. traditioneel is dit de woensdagavond van 18.00 tot 21.00 en de zaterdag namiddag van 14.00 tot 17.00. (kan per regio en de mogelijkheden van beide partijen verschillen)

Werd er door de politie een pv opgemaakt? Heeft u het nummer gekregen?

Ik zou in uw geval simpelweg vragen aan de vrederechter om de bezoekuren vast te leggen. Indien er uren zijn die wegens werk absoluut niet gaan vermeld je deze in je verzoekschrift, je voegt aan dit verzoekschrift een kopie van het PV of het pvnr. toe en verzoekt de vrederechter, gelet op het gewelddadige karakter van de huisbaas die je noodzaakt hem hiermee te belasten, de tegenpartij tot de kosten te veroordelen.

Op de griffie kan men u ongetwijfeld verder helpen met het opstellen van het verzoekschrift.

romy16
Topic Starter

#3 , 23 nov 2010 19:26

dat is het hem nou juist, volgende week al sleutel inleveren,we hebben advocaat geneomen die gaat rechter vragen huis te komen bezichtigen wegens onberwoonbaarheid.
huurbaas wil geen afspraken maken, reageert niet op mails hierover, en zegt dat hij mag wanneer hij wil, hij heeft nergens iets mee te maken zegt hij.dan houd het op.
morgen word pv opgemaakt, moet morgen eerst bij de huisarts langs, ben op van de zenuwen van deze man, erg beangstigend, en zwak want als er een man bij is dan durft hij niet, zegt veel over hem.
en dat alleen omdat je al een jaar bezig bent een probleem aan te kaarten bij hem van gaslucht in huis,sind s die ijd problemen gestrat,alsmede dat wij al twee jaar lang met kapotte douchekraan zitten, die wij moeten opdraaien met een tang om water te kunnen krijgen, alsmede kapotte douchecabine, in zo ernstige mate dat er lekkage is naar bedenen verdieping, defecten staan gemeld in plaatsbeschrijf, zou gemakat worden, dit was 2 jaar terug.
deze huurbaas wil alleen maar innen,en verder niets.
Het is een schoft

Reclame

Terug naar “Huren”