Hallo,
ik en mijn vriendin huren een appartement. Vorig jaar december zijn we hier ingetrokken. Het betrof toen een nieuwbouwappartement en wij waren dus eerste huurders (alles moest ngo geverfd worden).
De huisbaas heeft ons toen beloofd de rest van het appartement zo snel mogelijk in orde te brengen. Zo ontbrak er op de badkamer een rooster en op de wc ook...
Ook de oprit moet nog voorzien worden van kiezel en het appartement moet nog in zijn geheeld gevoegd worden. Nu een jaar later zijn deze zaken nog steeds niet in orde. Bijkomend is dat wij enorm veel problemen gehad hebben met de afvoer van de wc en dit is uiteindelijk op kosten van de huisbaas gerepareerd.
Nu kregen wij begin december een brief van de makelaar in de bus dat onze index opgeslagen was!?
Mijn vraag: kunnen wij niet eisen dat eerst het appartement volledig afgewerkt wordt (oprit, badkamer, wc, voegen...) of zijn wij verplicht om deze index te betalen?
Zijn er ook andere manieren om dit te eisen of moeten wij dit zomaar laten gebeuren? Het ergste is eigenlijk de oprit, dat is nu een zandbak wat heel veel vuil mee naar binnen brengt... Wat onze extra kosten zijn van het niet gevoegd zijn van de muren heb ik geen zicht op, maar ik veronderstel dat we minder moeten "stoken" als alles gevoegd zou zijn...
Iemand raad?
Alvast bedankt.