expertise

bella
Topic Starter

expertise

#1 , 07 dec 2006 14:24

Is een pv opgesteld door expertise-bureau bindend?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2006 16:01

Hangt ervan af. Door wie, in welke context, werd het expertisebureau aangesteld?

scorpioen

bella
Topic Starter

#3 , 07 dec 2006 16:19

Expertisebureau werd aangesteld door verhuurder om plaatsbeschrijving bij vertrek op te stellen. Tuin zou volgens bureau niet verzorgd genoeg zijn en rekent daarvoor boete aan van 105 euro. Eigenaar wil hierover niet onderhandelen.
Bij mijn intrede in de woning is peil mazout niet opgemeten, nu is er nog 1600 liter in. Eigenaar wil dit van zich afschuiven.

Reclame

dieke

#4 , 07 dec 2006 17:59

Werd er ook een plaatsbeschrijving opgemaakt alvorens je het huurpand betrok? Indien niet, heeft de verhuurder geen verhaal. Maar ook jij hebt dan geen verhaal ivm de mazout. Ivm dat laatste kan je altijd de mazout nog zelf verwijderen (zal wel een heel werkje zijn, maar ik ken iemand die dat ooit gedaan heeft en die mazout aan een vriend geschonken heeft)

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 dec 2006 18:18

Als het expertisebureau enkel werd aangesteld door de verhuurder (dus de huurovereenkomst voorziet niets) en het verslag niet door de huurder werd ondertekend is het eenzjdig en de bewjswaarde ervan zeer beperkt.

scorpioen

bella
Topic Starter

#6 , 07 dec 2006 21:51

Bij mijn intrede is er ook een plaatsbeschrijving gebeurd maar deze vermeld niets over stand mazout. Het huurcontract is opgesteld door immokantoor waarin staat dat expertise moet gebeuren. De verhuurder was een oude heer wiens dochter alles regelde in zijn naam. Ondertussen is die man gestorven en heeft de zoon van zijn vrouw (dus in feite stiefbroef van de dochter) alles overgenomen. hier staat wel niets van op papier. De stiefzoon schuift nu alles van hem af, wil alleen maar geld incasseren en stuurt me van kastje naar de muur. hij zei dat immokantoor papier voor vrijgave waarborg moest ondertekenen, immokantoor zegt er niets meer mee te maken te hebben.

Terug naar “Huren”