Hoi,
Momenteel woon ik nog in een huurhuis, maar ben wel volop bezig met bouwen. De huisbaas weet dat en vroeg me enkele weken geleden wanneer ik ongeveer weg zou gaan. Ik zei dat ik waarschijnlijk begin dec. de huur zou opzeggen.
Omdat het nu dus nog maar een 3,5 maanden zijn is hij volop begonnen met werken uit te voeren. Werken die hij 7j geleden al had beloofd n.b. Hij wil ze nu al uitvoeren zodat het niet leeg hoeft te staan.
Maar... het zit zo: het achterste gedeelte van het huis is plat dak, waar ze dus begin vorige week aan begonnen zijn. Nu ligt het hier, half afgewerkt, met plastic over. Gevolg: afgelopen dagen liep het water over alle muren van men keuken naar beneden. Gisteren zag ik, toen ik het licht aanstak, dat ook daar (in de lamp) water instond. Ook heb ik 3 dagen zonder elektriciteit, verwarming en licht gezeten. Gelukkig was het toen weekend en moest ik maandag niet werken want anders waren de problemen des te groter geweest. Ook nu valt af en toe de elektriciteit nog uit. De keukendeur (waarlangs iedereen binnen komt) krijg je bijna niet meer helemaal dicht omdat ze is scheef gewrongen door het vele water. Alle etenswaren in de kast (zoals bloem enzo) zijn helemaal vochtig. Men diepvries heb ik helemaal kunnen leegmaken door die 3 dagen geen elektriciteit. Tja, ik zou nog ff kunnen doorgaan maar ik zal jullie alle ellende besparen...
En bij dit alles zou ik me nog kunnen neerleggen als het dan enkel ik zou zijn die er last van heeft. Maar ik ben onthaalmoeder Kun je je voorstellen hoe de ouders van mijn kindjes zich hierbij voelen, hoe het voor hen overkomt wanneer ze zien dat het water lekker langs de elektriciteitsdraden drupt? Dit gaat me toch echt te ver.
Moet ik dit zomaar allemaal laten gebeuren??? Ik zou volgende maand maar de helft van de huur willen betalen (deze maand is spijtig genoeg al betaald) en hem aangetekend laten weten waarom ik dit doe. Kan dit? Heb ik dan wettelijk een poot om op te staan?
Alvast bedankt!!