Mijn ouders verhuren een woning die ik nu zelf zou willen betrekken maar hierbij stel ik me toch enkele vraagjes..
Dit is wat ons contract vermeld :
Tegenwoordig contract neemt een aanvang op ??????????.
Het is aangegaan en aanvaard voor een termijn van drie jaren, eindigend op ???????. Partijen kunnen het contract op zijn einddatum be?indigen mits een per brief aangetekende opzeg van minstens 3 maand te betekenen. Wanneer om welke reden ook de huurder na de periode van 3 jaar de woning of het gebouw blijft betrekken blijven alle bepalingen van onderhavig contract van toepassing.
Het huidig huurcontract is gedaan en aanvaard onder de gebruikelijke verbintenissen der wetten en plaatselijke gebruiken en onder de hierboven en hiernabepaalde voorwaarden, die de huurder zich verbindt uit te voeren op straf van verbreking en van alle schade en intresten.
Dit is een basistekst voor verhuring van 3jaar vermoed ik?? Is het mogelijk om hier de opzeg voor eigen gebruik te doen in zes maanden? Zoals bij contracten 3-6-9?
Wij zijn namelijk van plan een opzegbrief te sturen, binnenkort, met een opzeg van zes maand, met als reden: intrekking van kind van verhuurder. (wat volgens burgerlijk wetboek wel correct is) maar kan dit voor dergelijk contract? Of dienen we te wachten tot op vervaldag van het contract?
Zijn hier vergoedingen aan verbonden vanwege verhuurder??
alvast bedankt!!