aannemer in gebreke stellen

arten
Topic Starter

aannemer in gebreke stellen

#1 , 15 feb 2016 10:59

Hallo,

Wij hebben een dik half jaar geleden een renovatie gedaan waarbij we nieuwe ramen en deuren etc hebben laten plaatsen.
Dit is allemaal met veel vertraging gebeurd etc, maar soit, daar gaat het nu niet over.

Waar gaat het wel over:

de firma moet nog steeds 2 vliegenramen en 1 vliegendeur bij de grote schuifdeur van ons huis plaatsen.
Wij hebben hier zeker al 20 keer voor gebeld en gemaild en iedere keer werd ons beloofd dat het in orde gebracht ging worden.
Dit spelletje is dus al meer dan 4 maanden bezig en ons geduld is nu echt wel op, we zijn het beu aan het lijntje gehouden te worden.

Welke stappen kan ik nu ondernemen? Er werd mij verteld dat ik nu de firma in gebreke moet stellen, maar hoe gaat dit precies in zijn werk
en wat moet ik hier juist voor doen? Of is dit niet correct en moet / kan ik best andere stappen ondernemen?

alvast bedankt!
Maarten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sperwer87

#2 , 15 feb 2016 11:05

Best eerst beginnen met een aangetekende brief waarbij je ze nog x-aantal dagen geeft om aan hun verplichtingen te voldoen.

arten
Topic Starter

#3 , 15 feb 2016 11:07

en wat is een redelijke termijn (die x-aantal dagen) die ik moet stellen?

Reclame

arten
Topic Starter

#4 , 15 feb 2016 11:10

ik heb deze voorbeeld brief gevonden op livios, maar aangezien alles al betaald heb, kan ik hier weinig mee doen gok ik?

INGEBREKESTELLING AAN AANNEMER WEGENS TERMIJNOVERSCHRIJDING

AANGETEKEND EN PER GEWONE POST

Geachte heer,

De uitvoeringstermijn voorzien in de aannemingsovereenkomst d.d. …………….. is sedert ………………………… verstreken.

Bij deze stellen wij u daarvan in gebreke.

Wij maken vanaf ……………………… tot op datum van volledige afwerking aanspraak op de contractueel voorziene vertragingsvergoeding van …………….. per dag, bedrag dat wij zullen in mindering brengen van de aan u verschuldigde bedragen of zullen inhouden op de ten titel van borgsom ingehouden bedragen.

Met hoogachting,

pkt

#5 , 18 feb 2016 21:42

daarna via vredegerecht veronderstel ik?

Terug naar “Aanneming”