Sleutel op de deur/problemen afwerking

Davygky542
Topic Starter

Sleutel op de deur/problemen afwerking

#1 , 23 jan 2016 15:58

Geachte,

We zijn aan het bouwen met sleutel op de deur en ik heb een aantal opmerkingen/vragen hieromtrent. Zijn dit wel correcte praktijken/werkwijzen en wat kunnen we doen hieraan.

De electricien die de leidingen komt uitslijpen en de bekabeling legt smeert deze uitgeslepen leidingen niet dicht omdat hij geen tijd zou hebben, de plakkers komen achteraf en smeren dit gewoon mee dicht met pleister. Is dit normale praktijk of kan ik eisen dat deze met cementspecie worden dicht gesmeerd zoals dit zou moeten volgens het WTCB dacht ik?

Ook hebben we in onze woning een aantal grote en lange poutrels moeten laten steken omdat we een “open” gevoel wilden. Daar zullen de plakkers ook niet eerst de ijzeren poutrels “inpakken” met bvb gyproc maar zullen deze samen met de welfsels beplakken. Ik heb ooit een aantal lessen gekregen van pleisterwerken en daar werd verteld dat dit absoluut moest behandeld worden om later roestplekken te voorkomen. Kan ik ook hier eisen dat men deze “inpakt met bvb gyprocplaat” ? De welfsels rusten in de poutrel en er is dus enkele cm's niveauverschil tussen de onderkant van de welfsels en de onderkan van de poutrel.

Uitleg die ik kreeg was dat roestplekken er sowieso gingen komen omdat het water van het dak/en water in de welfsels toch in de welfsels zou komen en dat dit toch afloopt langs de poutrel en de welfsels die in de poutrel liggen…. Ik moest maar een goede dikke verflaag zetten ofwel de aansluiting tussen de poutrel en de welfsels afkitten met siliconen….

Wat is ook hier de gangbare praktijk of de wettelijke vereiste zodat ik iets op papier kan zetten/hebben tegen dat men hier gaat aan beginnen.

Kan ik hen bvb vragen om per mail te bevestigen dat ze dit niet willen/laten doen om zo de aansprakelijkheid bij hen te leggen indien er zich later problemen voordoen?

Wat zijn de opties/goede praktijken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2016 16:16

De poutrels die van de ijzerhandel komen die zijn toch bij de ijzerhandelaar goed geverfd met ijzerverf.

Wat is er volgens u nu het verschil als de gleuven opgevuld zijn met plaaster of met cement ?

Alles wat je nu hier aanhaalt is normaal op een bouwwerf
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jan 2016 16:20

Stel je die vragen niet beter op een bouw forum of aan het WTCB?

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 23 jan 2016 17:37

Wat staat er in het lastenboek over de afwerking?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

pkt

#5 , 24 jan 2016 05:08

De uitgeslepen leidingen onder de waterkering(DPC) wordt dichtgedaan met mortel en compactuna erin. Dit om vochtproblemen te vermijden. Bij SOD gebeurt het wel es dat dit opengelaten wordt. Omdat dit dan toch automatisch dicht gaat wanneer er gechapt wordt en isolatie gelegd/gespoten wordt...... De sleuf boven de waterkering,tot aan je stopcontact/waterkering dus ,die wordt aangeraden om toch dicht te maken vooraleer er geplakt wordt.... Dat deze toch goed vast zit...

Ivm de poutrellen,als dit geen nieuwe zijn is het idd aan te raden om deze te nehandelen met anti-roest. Hier heeft de plakker zlf nog overal aal stuk DPC of Gyplat ervoor gedaan,om zeker te zijn dat ik niks heb van plekken op het pleisterwerk. Wat dus ook niet het geval is nu! Maar ik kan me best wel voorstellen dat uw poolse/roemeense...... plakkers dit allemaal niet zo nauw nemen. SOD telt alleen laagste prijs.... Hier was het man alleen die geplakt heeft,die nog trots is op zn werk.....

Terug naar “Aanneming”