Aannemer rekent te veel aan bij factuur
Geplaatst: 11 feb 2015 22:47
Ik heb een bestek laten maken voor het herstellen van een plafond en een muur in de traphal, van een opbrengsthuis.
De totaalprijs in het bestek bedraagt +/- € 2600,- (excl btw).
De tijd die nodig is voor de herstelling is bevestigd in een email, en bedraagt 2 dagen voor het plafond, 3 à 4 dagen voor de herschilderingen.
Volgens het bestek zou de muur in de traphal, die door waterinfiltratie was aangetast door een schimmel, dienen afgekapt te worden, herpleisterd, glasvlies erover en herschilderd. Ik heb de aannemer verteld dat dit uiteindelijk niet nodig zou zijn, gezien ik de schimmel heb weggekregen en het pleisterwerk nog intact was en enkel diende herschilderd te worden.
Ik heb de aannemer gevraagd of hij met deze werken in mindering (+/- € 540,-) zou brengen bij de factuur, waarmee hij akkoord ging (telefonisch).
Ik heb de aannemer ook telefonisch gevraagd de hele traphal te herschilderen: een makkelijk werk, dat ik vroeger zélf alleen in 1 dag deed, het is ook niet zo'n hele grote traphal... Het zou volgens hem niet zo'n héle grote meerkost zijn, ik baseerde me ook op de prijs die hij aanrekende voor het herschilderen van de beschadigde muur en schatte dit op +/- € 1800,-.
De werken worden uitgevoerd, volgens planning, en zijn goed uitgevoerd.
Tot ik de factuur krijg: deze bedraagt meer dan het dubbele van de prijs in het bestek: +/- € 5750,- (excl btw).
Volgens mijn schatting zou ik ongeveer moeten betalen: € 2600 - 540 + 1800 = € 3860,- ...
Een verschil van ongeveer € 1890,-
Het bestek en de factuur zijn vrijwel identiek, behalve de prijzen: in het bestek is elke post vermeld met een prijs, in de factuur staat dezelfde omschrijving als in het bestek, maar bevat slechts 1 prijs, de totaalprijs.
Kan ik zulke factuur betwisten, en hoe doe ik dat ?
De totaalprijs in het bestek bedraagt +/- € 2600,- (excl btw).
De tijd die nodig is voor de herstelling is bevestigd in een email, en bedraagt 2 dagen voor het plafond, 3 à 4 dagen voor de herschilderingen.
Volgens het bestek zou de muur in de traphal, die door waterinfiltratie was aangetast door een schimmel, dienen afgekapt te worden, herpleisterd, glasvlies erover en herschilderd. Ik heb de aannemer verteld dat dit uiteindelijk niet nodig zou zijn, gezien ik de schimmel heb weggekregen en het pleisterwerk nog intact was en enkel diende herschilderd te worden.
Ik heb de aannemer gevraagd of hij met deze werken in mindering (+/- € 540,-) zou brengen bij de factuur, waarmee hij akkoord ging (telefonisch).
Ik heb de aannemer ook telefonisch gevraagd de hele traphal te herschilderen: een makkelijk werk, dat ik vroeger zélf alleen in 1 dag deed, het is ook niet zo'n hele grote traphal... Het zou volgens hem niet zo'n héle grote meerkost zijn, ik baseerde me ook op de prijs die hij aanrekende voor het herschilderen van de beschadigde muur en schatte dit op +/- € 1800,-.
De werken worden uitgevoerd, volgens planning, en zijn goed uitgevoerd.
Tot ik de factuur krijg: deze bedraagt meer dan het dubbele van de prijs in het bestek: +/- € 5750,- (excl btw).
Volgens mijn schatting zou ik ongeveer moeten betalen: € 2600 - 540 + 1800 = € 3860,- ...
Een verschil van ongeveer € 1890,-
Het bestek en de factuur zijn vrijwel identiek, behalve de prijzen: in het bestek is elke post vermeld met een prijs, in de factuur staat dezelfde omschrijving als in het bestek, maar bevat slechts 1 prijs, de totaalprijs.
Kan ik zulke factuur betwisten, en hoe doe ik dat ?