Hallo,
. Ik wist zelf niet dat hier domiticasysteem in de elektriciteitskast zat... Het was een andere elektricien die dit vertelde. Ik heb geen verstand van die zaken. En naar de rechtbank gaan; hoeveel gaat me dat niet kosten. Ik zie het eerlijk gezegd allemaal niet meer zitten
Je kan uw onwetendheid toch niet op de aannemer afwentelen. Als je iets niet kent, dan vraag je uitleg an de elektrieker
TIJDENS de werken ,en niet als hij met de factuur aankomt.
Als je naar de rechtbank stapt, zal die meer dan waarschijnlijk een deskundige aanstellen, die dan een voorschot zal vragen aan de aanleggen, jij dus. Dat voorschot kan gemakkelijk enkel honderden (of duizenden) euro's bedragen. Deskundige zal zijn opdracht niet beginnen zonder voorschot, en zijn verslag niet neerleggen voor de volledige som voldaan is. Zijn opdracht kan maanden aanslepen (of nog veel langer) . Deze kosten zal tegenpartij u moeten terugbetalen op voorwaarden dat zij veroordeeld wordt. Als rechter de aannemer gelijk geeft zal het grootste deel van de rekening voor u zijn, bovenop de meerkosten van de factuur.