We hebben onlangs een appartement gekocht (2de verdiep op 4) en moesten een hele reeks werken uitvoeren.
Hiervoor hebben we een contract ondertekend met een aannemer. Maar sinds we begonnen zijn met werken, veroorzaken de arbeiders van de aannemer elke dag problemen - niet alleen in ons eigen appartement, maar ook in de gemeenschappelijke delen.
Ik heb tientallen keren uitdrukkelijk gezegd dat geen gebruik mag gemaakt worden van de lift voor het verplaatsen van materialen - maar ze negeren dit ronduit. Ik heb ze de laatste keer zelf uit de lift moeten trekken toen ze afval naar beneden wilden brengen. Nog geen uur daarna komt de buurman zeggen dat de sensor van de lift afgebroken is.
De syndicus heeft een offerte laten maken voor het herstellen van deze sensor, dit zou neerkomen op een 1400EUR. De lift is blijkbaar ook uit balans omdat ze hun spullen gewoon in de lift gooien (ipv neerleggen) en er zou ook gruis in de liftkoker terechtgekomen zijn. Voor deze kosten heb ik nog geen prijs.
Daarnaast hebben ze ook nog schade aangebracht aan onze onderburen (elektriciteit en bezetting) - deze hebben wijzelf hersteld in de mate van het mogelijke, met ons eigen materiaal.
Het geklungel in ons eigen appartement laat ik voor wat het is : chape is niet egaal, na 3 dagen zitten overal kapjes in, badkamertegels zijn scheef en grof gesneden (moet zeker 3 dozen weggooien), schade aan muren omdat ze er met materiaal tegen lopen, ons appartement is 1 grote vuilnisbelt (overal sigaretpeuken, voedselresten en waterflessen), .....
De aannemer is ook niet klaar met de werken, en we wonen daar al sinds vorige week, zonder badkamer, en hebben enkel stromend water op het terras.
Ik heb van de waarschuwingen ivm de lift niks op papier, maar onze syndicus heeft me aangeraden om de aannemer hiervan schriftelijk in gebreke te stellen, en de herstellingskosten in mindering te brengen van de finale faktuur. Ze raden me ook aan hetzelfde te doen voor de herstellingen bij de onderburen.
Kan ik dit zomaar doen?
Bedankt voor jullie hulp