Wat wil betaling "bij aanvang" zeggen

jorrelemargi
Topic Starter

Wat wil betaling "bij aanvang" zeggen

#1 , 24 feb 2014 09:52

Op offerte hebben we betalingsvoorwaarde: "70% bij aanvang plaatsing ramen" staan.
Wil dit zeggen dat dat bedrag op rekening van de aannemer moet staan voor ze langskomen, of dat dat bedrag gestort moet worden bij aanvang van de effectieve werken?

Aannemer wil niet langskomen voor dat geld betaald wordt en ik vraag me af wat nu juist de correcte gang van zaken hier is?

Bedankt voor jullie hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 feb 2014 11:13

Die 70% van het bedrag moet eerst op zijn rekening staan eer hij begint, dit staat in zijn offerte wat je getekend heeft voor akkoord.

Dit is nu een normale gang van zaken doen in de bouw, de aannemers moeten soms te lang wachten op hun centen wat voor hun ook niet altijd leuk is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jorrelemargi
Topic Starter

#3 , 24 feb 2014 11:23

Begrijp ik. Helaas doet ook het omgekeerde zich zeer vaak voor, waarbij je de aannemer in kwestie gedurende lange tijd niet ziet opdagen of niet correct weet leveren, maar dan heb je wel 70% betaald.

Bedankt voor je tip. Ik interpreteerde "bij aanvang" als "wanneer we starten" en niet "op voorhand"

Reclame

denlowie

#4 , 24 feb 2014 12:21

Wat ik 2 jaar geleden gedaan heb dit is een bankcheque vragen in de bank, en als hij morgens aankwam kreeg de aannemer de cheque !

Dan ben je ook al zekerder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105

#5 , 24 feb 2014 12:46

Een bankcheque heb ik ook al toegepast.
Je kan ook aan aannemer vragen wanneer hij gaat langskomen, en dan een paar dagen voordien het geld storten. Zo is er al een tijdje minder risico dat hij in faling gaat.

Franciscus

#6 , 24 feb 2014 13:39

Zo wie zo nooit cash betalen... heb ook steeds systeem bankcheque toegepast zeker voor grote renovatiewerken

duma

#7 , 24 feb 2014 15:37

Wij zijn ook bezig met een aannemer en daar staat op de factuur: bij aanvang met een bankcheque of betalingsbewijs vanoverschrijving.
Het zal toch ook de bankcheque worden.

Terug naar “Aanneming”