Installateur weigert commercieel tegoed te betalen.

XXL
Topic Starter

Installateur weigert commercieel tegoed te betalen.

#1 , 03 jul 2013 13:01

Een installateur beloofde mij een commercieel tegoed bij afname van 3 technieken (cv vent water). Het te goed was onder de vorm van materialen (regenpomp etc), deze materialen heeft hij echter nooit geleverd (ondanks verscheidene verzoeken, ook per email). Omdat er discussies geweest zijn omtrent het ketelwerk weigert hij nu ook het te goed terug te betalen, ondanks het feit dat hij dit in een laatste email nog beloofd heeft. AS of dreigen via mijn advocaat heeft niet geholpen. Het betreft +/- 1.600 €.

Kan ik zelf dit via het vredegerecht vorderen ? Als ik een advocaat moet inschakelen gaat er van die 1600,- € nog weinig overschieten...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2013 13:31

U kan eerst laten oproepen in verzoening voor de vrederechter. Dat kost niets. Als dit niet helpt moet je een "echte" procedure opstarten. Dan moet je een dagvaarding laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder.

XXL
Topic Starter

#3 , 21 aug 2013 10:29

Je moet dan wel een gerechtsdeurwaarder vinden die dat WIL doen zonder tussenkomst van een advocaat.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 21 aug 2013 10:37

Een dagvaarding zal elke gerechtsdeurwaarder laten betekenen, dat is een courante zaak. Wij betekenen hier wekelijks zaken op ons eigen initiatief. Natuurlijk moet je de dagvaarding wel zelf opstellen dan.

Sirkii

#5 , 21 aug 2013 12:40

Staan die afspraken omtrent het "commercieel tegoed" op de offerte vermeld ?

XXL
Topic Starter

#6 , 21 aug 2013 13:58

Ik heb mbt het 'commerciëel te goed' een aparte door beide partijen ondertekende overeenkomst naast de andere overeenkomsten mbt de eigenlijke werken/leveringen. Het tegoed betrof wel te leveren materialen. Deze materialen zijn echter na meerdere schriftelijke (email) en mondeling verzoek nooit geleverd. Alle facturen zijn betaald. De installateur heeft bovendien in een email bevestigd dit te zullen terug betalen ipv te leveren.

Terug naar “Aanneming”