Mijn vriendin kocht vorig jaar een appartement in een renovatieproject.
Nu zijn er een aantal problemen waarvoor ik graag jullie advies zou willen inwinnen.
In de eerste plaats wil ik wel vermelden dat het project niet onder de wet Breyne valt.
Boete Clausule ivm opleveringsdatum
In de verkoopsovereenkomst staat vermeld dat het app. wordt opgeleverd op 31/12/2006, en indien deze datum niet wordt gehaald is er een boete clausule van 10 EUR/dag, per volledige maand.
Vandaag de dag is het app. nog steeds niet opgeleverd, echter hebben wij de bouwheer (van wie we het app. kochten) niet aangetekend in gebreke gesteld hieromtrent.
Kunnen wij daardoor geen aanspraak meer maken op de boete clausule voor de periode tussen 01/01/2007 en heden?
Voorlopige oplevering
DE bouwheer verzekerd ons ervan dat het app. 2 juni zal worden opgeleverd. Op zich heel erg leuk, ware het niet dat er toch een aantal element in de afwerking zijn, waarvan mijn vriendin en mezelf niet te spreken zijn (kwalitatief gezien).
Zo is de achtergevel bezet met krepi. De kwaliteit daarvan op ons terras (zie foto's) laat naar onze mening te wensen over.
Zo is er
- Een duidelijk kleurverschil tussen bepaalde delen (net vochtprobleem
- Zijn er 'putten' in de achtergevel door het ontbreken van stukken baksteen
Er is ook twijfel of ook del de gemeenschappelijke delen klaar zullen zijn.
Wat is ons in deze aan te raden?
- Het app. in gebruik nemen maar een document laten opstellen waarin wij deze gebreken aankaarten
- Het gebruik van de het app. uit stellen den de oplevering protesteren
Alvast bedankt voor jullie hulp!