we hebben al een rekensom gemaakt. hij zal vermoedelijk nog een factuur sturen voor de geleverde prestaties en materialen. als ik daar alle kosten vanaf trek (boeteclausule, extra kosten wegens overschrijden uitvoeringstermijn, vergoeding van de schade aangericht aan mijn persoonlijke bezittingen, ...) dan zal ik eerder van hem geld moeten krijgen dan hij van mij.
er zijn nog een aantal grote werken die hij moet doen. aankoop en plaatsing van de hoogrendementsketel en de radiatoren, afwerking elektriciteit (binnenwerk + elektriciteitskast), koepel in de keuken, dakranden en buitenbepleistering.
In eerste instantie gaan we trachten hem aan het werk te krijgen maar hij weigert nu al alle vorm van contact via telefoon. Morgen gaat een aangetekend schrijven + mail de deur uit. hij krijgt x tijd om de werken terug te starten. Doet hij dit niet, dan moet ik zorgen dat het contract ontbonden wordt.
Want vergeet niet dat ook ik gebonden ben aan het contract. Ik kan geen andere aannemer verder laten werken want dan pleeg ik contractbreuk en dan ben ik zeker dat diene pipo met een advocaat dreigt en contractbreuk van mijn kant. En dan moet ik in 't slechtste geval nog schadevergoeding aan hem. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.