aannemer levert slecht werk
Geplaatst: 08 feb 2007 20:42
1. Situatie
Heb ik een redelijke kans om mijn voorschot te recupereren?
Kan ik verhaal aantekenen tegen geleden ongemak (nu reeds 8 weken zonder badkamer)?
Indien er een juridische procedure zou volgen, is dit iets van weken, maanden, jaren, ...?
Wat met de factuur van de tegelleverancier... kan ik problemen krijgen als ik die niet betaal?
Alle andere relevante informatie is welkom.
Alvast bedankt!
- •Overeenkomst met ‘aannemer’ -->renovatie badkamer.
•Start afbraak eind december -->; voorschot €2500
- •Vloer slecht ingevoegd
•1 muur staat scheef/hol
•Tegels slecht geplaatst (+ 1,5 cm verschil in voeglijn)
•Plafond afgewerkt met MDF platen die niet geschikt zijn voor heel vochtige ruimtes.
•Douche- en badgedeelte onjuist gebruik van materialen, niet voldoende om vocht te weren
- • Werken stopgezet
• Expert gecontacteerd. Deze bevestigt de gebreken.
• Expert neemt telefonisch contact op met ‘aannemer’. Mondelinge overeenkomst om werken te be?indigen. Aannemer mag voorschot houden.
• Mail ‘aannemer’ ter ondertekening van deze overeenkomst (heb ik nog niet getekend)
• Factuur leverancier tegels --> factureert aan ons ipv. aan aannemer (allerlei materialen…). In de offerte van de aannemer staat wel dat de offerte 'inclusief materiaal' is.
• Terug contact met expert. Deze gaat een aangetekend schrijven richten aan tegelleverancier ( protest aantekenen) en aannemer.
- • ‘Aannemer’ zou niet in orde zijn met HandelsRegister, BTW, …
• ‘Aannemer’ zou in het verleden al veroordeeld zijn voor oplichting (verzekering)
Heb ik een redelijke kans om mijn voorschot te recupereren?
Kan ik verhaal aantekenen tegen geleden ongemak (nu reeds 8 weken zonder badkamer)?
Indien er een juridische procedure zou volgen, is dit iets van weken, maanden, jaren, ...?
Wat met de factuur van de tegelleverancier... kan ik problemen krijgen als ik die niet betaal?
Alle andere relevante informatie is welkom.
Alvast bedankt!