Een korte schets van de situatie, bij verbouwingen beschadigde de vloerder de voordeur, dit waarschijnlijk tijdens het chappen. Deze deur was een 2 tal maand voordien gezet. Wij hebben dit echter vastgesteld een 3 tal weken later, tijdens het opkuisen van de chaperesten aan de deur, deze hadden de lak aangetast en tevens waren er 2 krassen van de chape darm tot in het aluminium.
We hebben dit de vloerder gemeld en de factuur mits de aftrek van de deurvleugel betaald. (de offerte van deze vleugel hadden we ook door gemaild). Na lang aanslepen heeft hij uiteindelijk zijn verzekering een expert laten sturen, deze had begrip voor de situatie maar stelde duidelijk dat wij moeten aantonen dat de beschadigingen het gevolg zijn van de werken.
Omdat er geen andere werken gebeurd zijn na het vloeren, en ik ook niet echt weet hoe ik dat moet aantonen dat hij inderdaad de schade heeft aangebracht. vraag ik mij nu af wat ik moet doen met de rest van de factuur, eerlijkheidshalve vind ik dat hij de beschadigde deur moet herstellen maar hoe verplicht ik hem daartoe? En moet ik de rest betalen? het gaat tenslotte over een kleine 3000€