1) De afmeting van de voordeur zijn niet correct. De voordeur moest 6cm groter zijn dan het raam ernaast, en deze is echter 3 cm kleiner. De bouwpromotor zegt dat ze het op het plan niet konden meten, hoewel ik dit verschil wel meet (heb nog jonge ogen), maar bovenal is de ACAD tekening hierin ondubbelzinnig (heeft de bouwpromotor zelf getekend). Deels is de fout volgens mij ontstaan door het niet precies meten van de deur op plan en deels het weglaten van een belangrijke afmeting en deels de firma die de ramen geleverd heeft (ook via de bouwpromotor) die hier geen informatie/verduidelijking heeft ingewonnen. Toch hebben wij de gewenste afmeting aan onze architect doorgegeven, deze heeft een plan volgens die wensen naar de bouwfirma doorgestuurd, en zij hebben dit plan vertaald naar een uitvoeringsplan. Allemaal met de juiste afmeting, doch niet expliciet aangeduid op plan.
2) Zij hebben in het begin der aanvang werken beslist om de 6cm gespoten PUR vloerisolatie te vervangen door 6cm platen, waarop wij gevraagd hebben om ipv 6cm 8cm PUR platen te voorzien (om verliezen langs spleten en kieren te compenseren). Dit werd voorzien in het lastenboek en werd ons aangerekend.
Doordat de werfleider een oud dossier bij de hand hield is geen rekening gehouden met het feit dat de vloeropbouw dikker moest zijn en er dus niet genoeg plaats is om de gevraagde vloeropbouw te voorzien.
Men heeft de uitvulchape gegoten, maar voor platen was dit onvoldoende vlak (met veel welles/nietes-gesprekken over dit onderwerp). De platen dragen zeer slecht, en op de koop toe konden wij niet de wettelijke dikte (WTCB) chape boven de vloerverwarming laten gieten. Zeker op platen die onstabiel liggen (als je er op staat dat ze dan nog niet tegen de grond zijn aangedrukt door onvlakheid ondergrond) wilde mijn chapist geen eindchape gieten.
Samen met de architect werd een voorstel gedaan, zijnde het spuiten van PUR op de onvlakke ondergrond, uitgevoerd door een onderaannemer van ons. De werfleider van de bouwpromotor ging hiermee akkoord. Toen hij hoorde dat wij niet geneigd waren om veel van de geplaatste isolatie te betalen, deed hij nog een tegenvoorstel om ipv 8cm PUR platen te leggen, er 6cm te leggen zodat de chape net wel net niet aan de wettelijke norm zou voldoen. Ik ging hier niet mee akkoord gezien het feit dat de platen onkundig geplaatst zijn (in hoeverre dat al kundig te plaatsen is op een onvlakke ondergrond). Bijkomend had ik geen zin om hierover nog weken te discussiëren gezien iedereen die de platen gezien heeft zijn ogen opentrok (zelfs de metsers van de bouwfirma die de platen geplaatst hebben) en ikzelf ook wel weet wat door de beugel kan en wat niet. Het heeft al 1,5 weken geduurd vooraleer de werfleider de moeite deed om de zaken te komen opmeten, en dan nog niet zoals gevraagd met een niveaumeter maar met een vouwmeter met referentie 'een paar cm onder het vochtscherm'...
Ik heb de platen eigenhandig verwijderd en PUR gespoten.
Hierop heeft de werfleider de woning laten vergrendelen met de eis dat de isolatie geplaatst en geleverd was, en dus ook te betalen.
Even enkele foto's van hoe het er uit zag:

Kunnen jullie mij adviseren hoe ik hier tegenaan moet gaan? Ik heb steeds alle facturen tijdig betaald, schijf per schijf.
Alvast bedankt.