Ik kocht samen met mijn appartement een garage( op -2),van het appartement was er een duidelijk plan,maar voor de garages was er een plattegrond met een 20 -tal garages,De hoogte was aangegeven voor de kelder:235cm,en de garages waren allemaal verschillend in lengte en breedte.Ik koos voor een garage met gemakkelijke toegang en een comfortabele breedte(360cm) en lengte(525cm).De prijs was wel wat meer,maar er kon dan wel ook een grotere
wagen in (van mijn vriend)
Twee jaar nadien ,toen ik de garage voor het eerst zag,viel ik achterover!Een mens kijkt bij een garage altijd naar de oppervlakte ,maar bij mij was het lijk een kelderruimte......235 cm hoog aan de ingang,en dan schuin hellend naar de achterste muur die slechts 130cm hoog was!Mijn vriend zijn wagen die ongeveer een 200cm hoog is kan er niet in!Maar de akte was al gepasseerd bij de notaris......ik heb het laten uitrekenen,ik heb 6 kubieke meter te weinig in de hoogte!Mijn advokaat heeft dit besproken met de bouwfirma,en eerst zegden ze dat ik dat op voorhand wist,maar de persoon die samen met mij die aankoop regelde betwistte dit ook ,hij was bij de verkoop,en er is géén woord gezegd ovver de hoogte !Ik vroeg als compensatie een kelderke naast de garage (5000€ voor 5kub.m),ze waren akkoord voor de helft als tegemoetkoming en hebben dat op papier gezet,nadien toen ze ook een advokaat hadden is deze toegeving opgeschort......ondertussen is er nog steeds geen overeenkomst en lijk ik het te verliezen;wie weet wat?
nicky