Ik heb onlangs zonnepanelen 'laten' installeren, spijtig genoeg is het vanaf dag 1 van de plaatsing misgegaan. Bedrijf installeert de zonnepanelen via onderaanneming (mijn eerste fout), onderaannemer had op de afgesproken dag niet het correcte installatiemateriaal bij, wouden andere omvormers aansmeren dan overeengekomen, .. Agv het ontbrekende installatiemateriaal was dag 1 op de middag afgerond. Vervolgens heb ik de onderaannemer zelf moeten contacteren om een nieuwe dag af te spreken, want men had mij blijkbaar al van de lijst geschrapt (voor plaatsing voor eind juni). Uiteindelijk een nieuwe datum kunnen afspreken maar men stuurt zijn kat, dag 2 verloren. Na boze telefoon opnieuw afgesproken maar agv een te kort aan mankracht zelf de zonnepanelen mee geinstalleerd, dag 3. Dag 4, uitieindelijk de installatie op een aantal details na afgewerkt. Maar beloofde '20jaar garantie', testcertificaten zonnepanelen,... tot op heden niet mogen ontvangen (bijna nu 2mnd verder). Bedrijfleider een overzicht gestuurd (ppt) van gebreken (installatie/testcertificaten/garantie/bieden zonnepanelen aan met een hogere module efficientie dan in werkelijkheid is, gechecked op panelen en webiste van zogenaamd zonnepanelenleverancier), verder heb ik ook aangegeven dat ik niet betaal alvorens ik een kreditnota ontvang mbt gepresteerde uren en ik de testresultaten ontvang waar ze kunnen aantonen dat de panelen wel degelijk de efficientie hebben die ze me hebben beloofd en de garantiepolis. Paar herinneringen gestuurd, bedrijfsleider zou hier spoedig op terugkomen maar hoor er tot op heden niets van. Dus ook nog niets betaald.
Wat staat mij nu eventueel te wachten, wat zijn mijn rechten, hoever kan ik gaan zonder dat dit uitmond in een uitzichtloze rechtzaak?